השוק

העתיד כבר כאן: רשות החדשנות תעניק 10 מיליון שקל לסטארטאפים בתחום ה-5G

במטרה לתמרץ את המחקר, הפיתוח והשירותים המוצעים לציבור הלקוחות עם כניסתה לשימוש של טכנולוגיית דור 5, רשות החדשנות מעודדת סטארט-אפים להתנסות בטכנולוגיה החדשה; הנדל: "מדינת ישראל נמצאת בפתחה של מהפכה טכנולוגית שמתרחשת פעם בדור"

ניר קומם | 
רשת 5G (צילום pixabay, freepik)
משרד התקשורת והרשות לחדשנות במשרד הכלכלה פרסמו אתמול (ראשון) קול קורא לחברות סטארט אפ ותעשייה לתמרוץ מחקר ופיתוח יישומים חדשניים בסביבת דור 5 בסכום של 10 מיליון שקלים. התכנית חדשה תאפשר לחברות סטארט-אפ ישראליות ולגופי תעשייה להגיש בקשות לביצוע מחקר ופיתוח באתרים שונים, כגון קמפוסים, מרחבים ציבוריים ובתי חולים, באמצעות יישום טכנולוגיות דור 5 בשני מתארים: מימוש ע"ג תדרים שהוקצו לחברות התקשורת או מימוש ע"ג תדרים ניסוי ייעודיים שיוקצו ע"י משרד התקשורת לצורך הניסוי.
חברה שתאושר, תקבל תמיכה כספית בשיעור של 50%-20% מהוצאות המו"פ המאושרות, ועד 60% לתוכנית בעלת פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על הגברת הפריסה והשימוש בתשתיות וביכולות תקשורת מתקדמות בישראל. כמו כן, תינתן תוספת מענק של 10% נוספים במידה שפעילות המו"פ שאושרה מתבצעת באזורי עדיפות לאומית. כמו כן, הפרויקטים שיזכו לתמיכה במסגרת הקול הקורא, יקבלו אפשרות לתמיכה רגולטורית מצד משרד התקשורת בביצוע תכנית הרצה, ואף יקבלו התווייה רגולטורית ייחודית עבורו, שתכלול אפשרות לקבלת תדרים לניסוי לפרק זמן מוגבל לטובת הפיילוט, ובמידת הצורך – אף יזכו לקבלת רישיון מיוחד לאספקת שירותים למשתמשים כחלק מהתוכנית.
מהלך זה הינו ראשון לתחום פיתוח ותמרוץ מסוג זה, אך בהמשך בכוונתנו לקדם וליזום תוכניות נוספות.
"מדינת ישראל נמצאת בפתחה של מהפכה טכנולוגית שמתרחשת פעם בדור" אומר שר התקשורת, יועז הנדל. "כדי לצמצם את הפערים ולחוק להוביל, אנחנו פועלים היום לעידוד יזמות וחדשנות בסביבת דור 5. אני שמח לבשר שבמסגרת זו הצלחנו לייצר מענקים ממשלתיים על פעילויות מחקר ופיתוח בתחום, ומענקים מוגדלים לחברות הממוקמות באזורי עדיפות לאומית. המטרה של התמריצים היא לאפשר במדינת ישראל אקו-סיסטם לתעשיית הזנק מתקדמת לטכנולוגית הדור החמישי. משרד התקשורת פועל בשיתוף עם רשות החדשנות על מנת שנהיה מובילים בעולם טכנולוגית הדור ה-5".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה