השוק

רשת המלונות הישראלית קורסת בחובות עתק: סגרה 7 מלונות בארץ

רשת מלונות בראון, שנקלעה לחובות של כ-100 מיליון שקל ונמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת השליטה בחברה לישראל קנדה, כבר הספיקה לסגור 7 מלונות בתל אביב עוד לפני שנמכרה באופן סופי
מערכת ice | 
מלון בראון ברוט (צילום Max Kovalsky)
רשת מלונות בראון, מהמובילות בישראל, עומדת בפני שינוי דרמטי בבעלות על רקע משבר כלכלי חמור במסגרתו נקלעה לחובות של כ-100 מיליון שקל. משפחת ויצמן, בעלת השליטה הנוכחית, מנהלת לאחרונה מגעים מתקדמים עם ישראל קנדה, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, אשר מגלה עניין ברכישת 100% מהרשת, כאשר המהלך נועד להזרים לפחות 100 מיליון שקל לחברה תמורת 60%-80% ממניותיה, כאשר הכסף ישמש בעיקר לפירעון חובות והתחייבויות שונות.
בינתיים, עוד לפני שרשת מלונות בראון עברה לידי ישראל קנדה, שכן העסקה עדיין לא הושלמה, ב-YNET פורסם היום (שני) כי הרשת כבר סגרה לא פחות מ-7 בתי מלון בתל אביב - מלון בראון ברוט, מלונות בראון ברחובות קלישר, גורדון, נחלת בנימין ויד חרוצים, מלון וילה בראון ומלון בראון דייב.
כידוע, המשבר ברשת בראון, המפעילה 34 מלונות בישראל ובחו"ל, נובע מהשפעות הקורונה והמלחמה על ענף התיירות. הפגיעה המשמעותית בתיירות הנכנסת השפיעה במיוחד על הרשת, שמתמקדת במלונות עירוניים המשרתים בעיקר אנשי עסקים ותיירים.
כתוצאה מכך, הפעילות בישראל הפכה להפסדית, בעוד המלונות בחו"ל עדיין מניבים רווח תפעולי מסוים. החברה נקטה בצעדי התייעלות, כולל סגירת מלונות, צמצום כוח אדם, וניסיונות להפחתת שכר הדירה מול בעלי הנכסים.
מצבה הפיננסי המורכב של בראון משתקף גם בתביעות משפטיות שהוגשו לאחרונה נגד ניר ויצמן, בנו של מייסד הרשת. התביעות, שהוגשו על ידי סמנכ"לית הכספים לשעבר ואיש עסקים המקורב למשפחה, נסובו סביב הלוואות שלא נפרעו במועדן. למרות שהתביעות הסתיימו בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, הן חשפו את הקשיים התזרימיים של החברה והמשפחה.
העסקה המתגבשת צפויה לשקף לבראון שווי נמוך משמעותית מהערכות קודמות. בעוד שבעבר הוערכה החברה בשווי של עד 400 מיליון שקל, כעת מדובר על שווי של 125-167 מיליון שקל בלבד. זהו ביטוי נוסף לעומק המשבר שפוקד את הרשת ואת ענף המלונאות בכלל. עם זאת, הכניסה של משקיע חדש עשויה להעניק לבראון את האוויר הנדרש להתאוששות ולצמיחה מחודשת.
השינוי הצפוי בבעלות על רשת בראון מסמל את האתגרים העצומים שניצבים בפני ענף המלונאות בעידן שלאחר הקורונה ובצל המלחמה. הוא מדגים כיצד אפילו רשתות מובילות נאלצות להתמודד עם שינויים דרמטיים בשוק ולחפש פתרונות יצירתיים להבטחת המשך פעילותן. עבור המשקיעים הפוטנציאליים, זוהי הזדמנות לרכוש נכס אסטרטגי בשווי אטרקטיבי, תוך תקווה להובילו לעבר צמיחה מחודשת עם התאוששות ענף התיירות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה