השוק

רשת מלונות בראון בסכנה: מי עומד לקנות השליטה?

ניר ויצמן עשוי להפרד מהשליטה במלונות בראון והמועמדת המובילה היא חברת ישראל קנדה, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, אשר מגלה עניין ברכישת 100% מהרשת. המהלך נועד להזרים לפחות 100 מיליון שקל לחברה תמורת 60%-80% ממניותיה, כאשר הכסף ישמש בעיקר לפירעון חובות והתחייבויות שונות
מערכת ice |  6
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ, מקס קובלסקי)
רשת מלונות בראון, מהמובילות בישראל, עומדת בפני שינוי דרמטי בבעלות על רקע משבר כלכלי חמור. משפחת ויצמן, בעלת השליטה הנוכחית, מנהלת מגעים מתקדמים עם מספר גופים מתחום הנדל"ן והמלונאות במטרה למצוא משקיע אסטרטגי חדש.
על פי הפרסום של 'כלכליסט', המועמדת המובילה היא חברת ישראל קנדה, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, אשר מגלה עניין ברכישת 100% מהרשת. המהלך נועד להזרים לפחות 100 מיליון שקל לחברה תמורת 60%-80% ממניותיה, כאשר הכסף ישמש בעיקר לפירעון חובות והתחייבויות שונות.

המשבר ברשת בראון, המפעילה 34 מלונות בישראל ובחו"ל, נובע מהשפעות הקורונה והמלחמה על ענף התיירות. הפגיעה המשמעותית בתיירות הנכנסת השפיעה במיוחד על הרשת, שמתמקדת במלונות עירוניים המשרתים בעיקר אנשי עסקים ותיירים. כתוצאה מכך, הפעילות בישראל הפכה להפסדית, בעוד המלונות בחו"ל עדיין מניבים רווח תפעולי מסוים. החברה נקטה בצעדי התייעלות, כולל סגירת מלונות, צמצום כוח אדם, וניסיונות להפחתת שכר הדירה מול בעלי הנכסים.
מצבה הפיננסי המורכב של בראון משתקף גם בתביעות משפטיות שהוגשו לאחרונה נגד ניר ויצמן, בנו של מייסד הרשת. התביעות, שהוגשו על ידי סמנכ"לית הכספים לשעבר ואיש עסקים המקורב למשפחה, נסובו סביב הלוואות שלא נפרעו במועדן. למרות שהתביעות הסתיימו בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, הן חשפו את הקשיים התזרימיים של החברה והמשפחה.
העסקה המתגבשת צפויה לשקף לבראון שווי נמוך משמעותית מהערכות קודמות. בעוד שבעבר הוערכה החברה בשווי של עד 400 מיליון שקל, כעת מדובר על שווי של 125-167 מיליון שקל בלבד. זהו ביטוי נוסף לעומק המשבר שפוקד את הרשת ואת ענף המלונאות בכלל. עם זאת, הכניסה של משקיע חדש עשויה להעניק לבראון את האוויר הנדרש להתאוששות ולצמיחה מחודשת.
השינוי הצפוי בבעלות על רשת בראון מסמל את האתגרים העצומים שניצבים בפני ענף המלונאות בעידן שלאחר הקורונה ובצל המלחמה. הוא מדגים כיצד אפילו רשתות מובילות נאלצות להתמודד עם שינויים דרמטיים בשוק ולחפש פתרונות יצירתיים להבטחת המשך פעילותן. עבור המשקיעים הפוטנציאליים, זוהי הזדמנות לרכוש נכס אסטרטגי בשווי אטרקטיבי, תוך תקווה להובילו לעבר צמיחה מחודשת עם התאוששות ענף התיירות.
ברשת בראון מסרו לכלכליסט: "רשת בראון קיבלה פניות ממספר גופים ומתנהלים מגעים לשיתוף פעולה. ברגע שתיחתם עסקה, נצא בהודעה מסודרת לציבור. אנו מאמינים שלאחר שהמלחמה תסתיים והשמיים ייפתחו בחזרה לתיירות חוץ, בראון תמשיך לייצר הכנסות ורווחים משמעותיים לבעליה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    משפחת ויצמן זה פייק
    משה כף 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האבא יושב בגרמניה הילדים כאילו עשו עסקים לקחו הלוואות מהבנקים בגלל האבא האבא לא משלם חובות של הילדים והבנק נתן נתן עד שהבין איזה סיבוב עושים עליו והפסיק
    סגור
  • 5.
    מעניין אם הוא יעזוב את מגדלי you (ל"ת)
    אבי 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    לא מעניין ולא תהיה עסקה
    סקיפר 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא תהיה עסקה מהסיבה שאין מה לקנות אין רכוש אין כלום רק חובות ופעילות בינונית של עוד רשת בינונית
    סגור
  • 3.
    ברק רוזן איש חכם , זה בשבילו יהיה בובה לקנות את בראון
    יאללה ברק 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לפתוח לעצמו עוד אפיקים , גם הראל ויזל עושה את זה...
    סגור
  • 2.
    רק לא לסגור את המלונות ואת החברה
    eladiko 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שיש מלונות במחיר שפוי באתונה בתל אביב ...
    סגור
  • 1.
    וכמה בראון גובה על לילה בתל אביב?
    גדעון 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכן לא מגיעים אורחים. המשבר טוב לתיירות: כשהמים בשפל רואים מי מתרחץ ערום.
    סגור