השוק

ישראל קנדה חושפת: עלייה של 42% במכירת דירות

חברת ישראל קנדה, אשר מוכרת בזכות בפעילות שלה בתחום הנדל"ן ובפרט בהקמת פרויקטים באזור המרכז, פרסמה את תוצאותיה במחצית הראשונה והרבעון השני שלה השנה. לצד עלייה מרשימה במכירות החברה הציגה ירידה ברווחים ובהכנסות
מערכת ice | 
ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום shutterstock, יחצ)
חברת ישראל קנדה, הפועלת בתחום הנדל"ן בישראל דיווחה אתמול (שני) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2024. מנתוני הדו"ח עולה שלמרות המשבר שחל בענף, החברה הציגה נתוני מכירות מרשימים לצד ירידה ברווחים.
במחצית הראשונה של השנה נמכרו 199 דירות ומשרדים בעלות כוללת של 1.5 מיליארד שקל, מה שמציג עלייה בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה שבה נמכרו 99 דירות ומשרדים בתמורה של כ-1.1 מיליארד שקל.
במהלך הרבעון השני ישראל קנדה מכרה 84 דירות בתמורה עבור 612 מיליון שקל, לעומת 59 דירות בתמורה לכ-455 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה גם שעד מועד פרסום הדו"ח הנ"ל היא מכרה 111 דירות ומשרדים עבור 570 מיליון שקל.  
הכנסות החברה במחצית הסתכמו בכ-283 מיליון שקל, לעומת כ-300 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2023. בנוסף, ברבעון השני, ישראל קנדה הכניסה 148 מיליון שקל, ירידה בהשוואה לנתוני הרבעון השני של 2023 שעמדו על 158 מיליון שקל.
הרווח נקי במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב-44 מיליון שקל, שיפור משמעותי בהשוואה להפסד של 134 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הרווח הנקי ברבעון השני של 2024 ירד ולעומת הנתון של השנה שעברה שעמד על רווח נקי של 14 מיליון שקל כעת, החברה רשמה נתון של 4 מיליון שקל בלבד.
החברה הצהירה שנכון לסיום המחצית הראשונה של השנה, יש בבעלותה נכסים בהיקף כולל  של  9.2 מיליארד שקל. ההון עצמי של החברה הוערך בסכום של 3.1 מיליארד שקל, אשר מהווה כ-34% מסך המאזן. 
ברק רוזן, מנכ"ל ומבעלי השליטה בחברת ישראל קנדה, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר: "במחצית הראשונה המשכנו להתמקד בפרויקטים המובילים שלנו: ריינבו ת"א, מידטאון ירושלים ופארק צפון ברמת השרון ועד היום מכרנו ב-3 הפרויקטים האלו 885 דירות בתמורה לכ-5 מיליארד שקל. זכינו בשני מכרזים בת"א. הראשון, בשכונת אשכול שדה דב, בשטח של כ-4.5 דונם, בייעוד מסחר ותעסוקה, בתמורה לסך של כ-127 מיליון שקל בתוספת מע"מ".
רוזן, המשיך בדבריו ואמר כי: "השני, פרויקט דובנוב בת"א. ביצענו שתי עסקאות משמעותיות עם כלל חברת הביטוח. בחודש אפריל, כלל נכנסו כשותפים (24.5%) בפרויקט ורטיקל סיטי ובשבוע שעבר דיווחנו על כניסת כלל כשותפים (15%) בחברת הבת ICR. מהלכים אלו נועדו לחיזוק ההון ולהצפת ערך וביטחון למשקיעים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה