השוק

חברת הביטוח הישראלית בעסקת ענק: לפי שווי 1.72 מיליארד שקל

כלל ביטוח ופיננסים נכנסת כשותפה בICR - בעסקה המשקפת ל-ICR שווי של כ- 1.72 מיליארד שקל (אחרי הכסף). כלל תשקיע כ-260 מיליון שקל ותחזיק ב-15% מחברת ICR. לאחר העסקה תחזיק בחברה ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר 42.5%, קבוצת ראם שבשליטת רז עודד 42.5% וכלל ביטוח ופיננסים 15%
מערכת ice | 
מורדי שבת מנכ"ל ICR הדמייה: 3dvision (צילום אמיר לוי)
חברת ICR התקשרה עם כלל ביטוח ופיננסים, בהסכם להקצאה של 15% ממניותיה לכלל, בתמורה לכ-260 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-1.72 מיליארד שקל (אחרי הכסף).
חברת ICR בניהולו של המנכ"ל מורדי שבת, הינה חברה יזמית הפועלת בתחום הנדל"ן למגורים, בבעלות משותפת של ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, ושל קבוצת ORC באמצעות ראם מגורים שבשליטת רז עודד. פעילות החברה מתרכזת בתחום ייזום הבנייה למגורים ברחבי הארץ ומתמחה ביזמות, התחדשות עירונית ובשיווק פרויקטי מגורים בהיקפים גדולים, לצד פרויקטי יוקרה ובוטיק, במגוון אזורים בארץ.
ביולי 2020 הושלמה רכישת השליטה בחברה על ידי ישראל קנדה וראם בתמורה כוללת של כ-570 מיליון שקל וכעת לאחר העסקה עם כלל שוויה של החברה יעמוד על כ-1.72 מיליארד שקל, העסקה משקפת הצפת ערך משמעותית של כמיליארד שקל וזאת תוך פרק זמן של 4 שנים.
מהחברה נמסר כי ICR נמצאת בימים אלה בתנופת עשייה ובנייה עם 7 פרויקטים בביצוע ו-7 פרויקטים בשיווק הכוללים כ-2,000 יח"ד. בנוסף, מקדמת החברה כ-50 פרויקטים בשלבי תכנון שונים ברחבי הארץ המהווים כ-15,000 יח"ד, כאשר כ-30 מתוכם בתחום ההתחדשות העירונית אשר כוללים כ-12,000 יח"ד למגורים.
ברק רוזן, בעלים ומנכ"ל ישראל קנדה: "הנכסים האיכותיים בהם מחזיקה ישראל קנדה מאפשרים לנו להמשיך להציף ערך למשקיעים בחברות ובפרויקטים הגדולים והמשמעותיים שאנו מקימים. אני רוצה להודות להנהלת כלל בביטוח על הבעת האמון בעסקי החברה נכסיה האסטרטגיים ובהנהלתה. ומודה למר רז עודד מנכ"ל ORC ויו"ר משותף ב- ICR על העבודה המשותפת ועשייה פוריה ביחד".

רז עודד, בעל השליטה ומנכ"ל ORC: "קבוצת ORC ממשיכה למצב את עצמה כשחקנית משפיעה בתחום היזמות בישראל, לצד יכולותיה המוכחות בתחום הנכסים המניבים. אנו שמחים כי גופים מוסדיים מהגדולים והמובילים בשוק ההון הישראלי מאמינים בחברה, רוצים להיות חלק מהצלחתה ומצטרפים אלינו בבניית הארץ, כי אין לנו ארץ אחרת. השקעתה של כלל ב-ICR תסייע בחיזוק ההון של החברה ותשמש להוצאתם לפועל של פרויקטים גדולים ומשמעותיים בשנים הקרובות. אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה להנהלת כלל ביטוח על האמון הרב שהביעה בעסקי החברה, באיתנותה, וביכולותיה הניהוליות. בנוסף, אני מבקש להודות לשותפי מישראל קנדה ברק רוזן ואסי טוכמאייר, על השותפות ההדוקה ועל העבודה המשותפת המסורה, שמביאה לתוצאות מרשימות ומחזקת מעמדנו בשוק וכמובן, להנהלת חברת ICR, שעושה לילות כימים להצלחת החברה ולשותפינו בקבוצת ORC וראם".
ברק בנסקי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, ציין: "אנו מברכים על חתימת העסקה עם חברת ICR. במהלך תהליך ההשקעה התרשמנו מאוד מאיכות הפרויקטים, הצמיחה והיקף הפעילות המגוון שחברת ICR מציגה, בהובלה של הנהלה מקצועית וחזקה. ההשקעה מביאה לידי ביטוי את האמון הרב שיש לנו בחברה, ובבעלות השליטה בה, ואנו בטוחים ביכולת החברה לנצל את כספי ההשקעה למימוש תוכניות צמיחה והתרחבות, שיביאו לרווחים משמעותיים. עסקה זו מצטרפת למספר עסקאות פרטיות שביצעה כלל בתחום הנדל"ן למגורים בשנה האחרונה, אשר מביאות לידי ביטוי את האסטרטגיה להגדלת חשיפה בתיקי העמיתים לתחום הנדל"ן למגורים בישראל. אנו מאמינים, כי השקעה בחברות מובילות בתחום הנדל"ן למגורים מהווה הזדמנות השקעה אטרקטיבית, שתייצר תשואה עודפת לעמיתינו לאורך זמן".
מורדי שבת, מנכ"ל ICR: "השותפות החדשה עם קבוצת כלל, כבעלת מניות בחברת ICR מהווה הבעת אמון משמעותית בפעילות החברה, בהישגיה, במנהליה ובפוטנציאל הצמיחה העתידי של החברה, ואנו מברכים על כך. מאז שינוי השליטה בסוף שנת 2020 וכניסת ההנהלה החדשה, החברה צמחה באופן משמעותי, שילשה את גודלה, והפכה לאחת מחברות הנדל"ן למגורים המובילות בישראל. אנו ממשיכים לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו, תוך שמירה על ערכי החברה והצבת סטנדרטים חדשים בענף המגורים בישראל ICR תמשיך ביתר שאת לקדם ולבצע את הפרויקטים הקיימים באופן הטוב ביותר ותמשיך להרחיב את פעילות החברה בייזום ובניית שכונות מגורים איכותיות באזורי הביקוש. אני מבקש להודות לכל העובדים הנהדרים שלנו על העשייה והמסירות שלהם. הנהלת ICR מברכת את קבוצת כלל ומנהליה על הצטרפותם חברה". 
מטעם כלל ביטוח ופיננסים, הובילו את העסקה חן קוטון, מנהל מחלקת השקעות ישירות, רז גולן, מנהל השקעות, וצחי דרוקר, סמנכ"ל בכיר, מנהל מטה ויועץ משפטי כ.נ.ף. את כלל ליוו בעסקה משרד עו"ד פישר בכר חן, עו"ד אברמי וול ועו"ד לירון כהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה