השוק
אדמה בע"מ מתאוששת? המכירות ירדו ב-14% והרווח הגולמי עלה
יצרנית חומרי ההדברה הישראלית אדמה בע"מ, פרסמה את תוצאותיה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של השנה. לצד ירידה במכירות החברה הצידה עלייה ברווח הגולמי. המנכ"ל גאל הילי: "התוצאות הכספיות מעידות על התקדמות בתוכנית ההתייעלות של החברה"
חברת אדמה בע"מ, העוסקת בתחום החקלאות פרסמה היום (רביעי), את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024. בתוצאות הדו"ח ניכרת השפעת המלחמה על פעילות החברה כאשר מציגה ירידות במכירות.
הרווח הגולמי המתואם במהלך הרבעון השלישי של השנה עלה בכ-14% והסתכם בכ-225 מיליון דולר לעומת כ-198 מיליון דולר (כ-19.2% מהמכירות) בתקופה המקבילה ב-2023. הפסד נקי מתואם ברבעון השלישי עומד על הסכום כולל של כ-78 מיליון דולר והחברה אף דיווחה על הפסד נקי בגבוה 133 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של השנה החברה הציגה הפסד נקי של 149 מיליון דולר.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה המכירות ירדו בכ-14% והסתכמו בכ-3,028 מיליון דולר. בנוסף, ברבעון השלישי של השנה המכירות ירדו בכ-10% והסתכמו בכ-929 מיליון דולר. הרווח הגולמי המתואם הסתכם בכ-782 מיליון דולר ורשם ירידה זאת בהשוואה לנתוני השנה שעברה שעמדו על כ-815 מיליון דולר.
גאל הילי, נשיא ומנכ"ל אדמה התייחס לנתוני הדו"ח ומסר בתגובה כי: "התוצאות הכספיות של אדמה לרבעון השלישי של שנת 2024 מעידות על התקדמות עקבית במימוש תוכנית ההתייעלות של החברה. אנו מציגים שוב שיפור באיכות הפעילות העסקית שלנו ובתזרים המזומנים. ההחלטה להקטין את המיקוד העסקי במוצרים גנריים פשוטים בעלי רווחיות נמוכה ולהתמקד במוצרים גנריים מבודלים, בעלי ערך גבוה יותר, הביאה לשיפור עקבי ברווחיות הגולמית זה הרבעון השלישי ברציפות, וב-EBITDA ובשיעורו זה הרבעון השני ברציפות. התחרות העזה בשוק, במיוחד במוצרים גנריים פשוטים, מחזקת את את ידנו שזו הייתה ההחלטה הנכונה עבור אדמה".
עוד ב-
הילי, המשיך בדבריו ואמר: "כעת, לאחר שלושה רבעונים ברציפות של הצגת שיפור, אני סמוך ובטוח שתוכנית ההתייעלות מצעידה את החברה לעבר המסלול הנכון להשגת הצלחה, ואני מתכוון להאיץ את יישומה. בחודשים הקרובים ניישם את המודל התפעולי המשופר שלנו, שמטרתו לנתב משאבים למדינות שבהן נוכל להביא צמיחה רווחית, תוך שדרוג הפעילות המסחרית, המצוינות התפעולית והמחוברות של הלקוחות בשווקים המרכזיים ובכך להביא להתייעלות בארגון כולו. אני מאמין שאסטרטגיית סל המוצרים של אדמה, שמתמקדת במוצרים מבודלים וחדשניים עם החזר השקעה אטרקטיבי לחקלאים, היא האסטרטגיה הנכונה בתנאי שוק מאתגרים אלו ובמיוחד לאור שחיקה מתמשכת של כוח הקנייה של חקלאים ברחבי העולם. בנימה אישית, אני נרגש להצטרף לאדמה בתקופה זו של שינוי. יחד עם הנהלת החברה, אני מקדם בברכה את ההזדמנות לעצב ולהתאים את החברה להתמודדות עם אתגרי השוק".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה