השוק

ענקית הצמיגים נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות מטורפים

?אמריקן טייר נקלעת למשבר: ענקית הצמיגים מגישה בקשת פשיטת רגל שנייה תוך שש שנים, מתכננת לבצע הליך מכירה תחרותי במטרה לצמצם את החוב ולהעביר את הבעלות לידיים חדשות
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אמריקן טייר דיסטריביוטורס (ATD), אחת המפיצות הגדולות של צמיגים בארצות הברית, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. החברה, המתמודדת עם חובות בהיקף של 1.9 מיליארד דולר, מתכננת לבצע הליך מכירה תחרותי במטרה לצמצם את החוב ולהעביר את הבעלות לידיים חדשות.
קבוצת המלווים המרכזית, הכוללת שמות בולטים בוול סטריט כמו גוגנהיים פרטנרס, KKR וסילבר פוינט קפיטל, כבר הציגה הצעת רכישה ראשונית. קבוצה זו, המחזיקה ב-90% מהלוואות החברה, התחייבה להזרים מימון חדש בסך 250 מיליון דולר, בנוסף למסגרת אשראי של 1.2 מיליארד דולר, במטרה לאפשר לחברה להמשיך בפעילותה השוטפת.

זוהי הפעם השנייה שאמריקן טייר נקלעת לקשיים בשנים האחרונות. ב-2018 ספגה החברה מכה קשה כאשר יצרניות הצמיגים המובילות גודייר וברידג'סטון החליטו לעקוף את המתווך ולמכור ישירות לצרכנים. במקביל, רשת סירס הודיעה על שותפות עם אמזון בתחום התקנת צמיגים, מה שהחריף את המשבר.
למרות שהחברה נהנתה מעלייה זמנית ברווחים במהלך מגפת הקורונה, בעקבות הביקוש המוגבר למכוניות משומשות וחלקי חילוף, המגמה התהפכה בתקופה האחרונה. שולי הרווח הצטמצמו משמעותית כאשר לקוחות עברו לרכוש מוצרים זולים יותר, כפי שדיווח מנהל הארגון מחדש של החברה בבית המשפט.
מקרה זה ממחיש את האתגרים המורכבים בענף הרכב המסורתי בעידן הדיגיטלי, כאשר שינויים בהרגלי הצריכה והתחרות המוגברת מצד פלטפורמות מקוונות מאלצים חברות ותיקות להתאים את מודל העסקים שלהן או להיקלע לקשיים פיננסיים. התפתחות התיק בבית המשפט בדלוור צפויה להיות מבחן משמעותי ליכולת ההתאוששות של החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה