השוק

יצרנית הצמיגים המפורסמת מתרסקת: נכנסת לפשיטת רגל בחובות ענק

למרות המוניטין החזק של BBS בתעשיית הרכב ובקרב חובבי רכב, החברה התקשתה להתאים את עצמה לשינויים בשוק, הכריזה לאחרונה על חדלות פירעון בפעם השנייה בתוך שנה
מערכת ice |  4
רכבים חשמליים (צילום unsplash)
חברת BBS, יצרנית הגלגלים הגרמנית המפורסמת, נקלעה שוב למשבר כלכלי חמור. החברה, שידועה בייצור גלגלים איכותיים למכוניות ספורט אירופאיות, יפניות ואמריקאיות, הכריזה לאחרונה על חדלות פירעון בפעם השנייה בתוך שנה. מדובר בפשיטת הרגל החמישית של החברה ב-17 השנים האחרונות, מה שמעיד על בעיה מערכתית עמוקה.
למרות המוניטין החזק של BBS בתעשיית הרכב ובקרב חובבי רכב, החברה התקשתה להתאים את עצמה לשינויים בשוק. במקום להתמקד בייצור דגמים פופולריים כמו ה-RSII וה-RK, שזוכים לביקוש גבוה בקרב אספנים ומשפצי רכב, החברה בחרה להשקיע משאבים בפיתוח קו מוצרים חדש ולא מוצלח בשם BBS Unlimited.

בנוסף, BBS סבלה מחוסר יציבות בבעלות לאורך השנים. החברה עברה ידיים בין מספר קרנות השקעה פרטיות, כאשר כל אחת מהן ניסתה להשיג רווח מהיר. שינויים תכופים אלה בבעלות הקשו על החברה לפתח אסטרטגיה ארוכת טווח ולהתאים את עצמה לשינויים בשוק.
הסיבות האחרונות לקשיים הכלכליים של BBS כוללות עלייה חדה בעלויות האנרגיה, שמכבידה על הייצור עתיר האנרגיה של החברה, וכן עלייה במחירים בשל האינפלציה, שהובילה לירידה במכירות. בנוסף, סכסוך משפטי עם חברת KW Automotive, שרכשה את BBS USA, הוביל לעיכובים בתשלום משכורות לעובדים.
למרות המצב הקשה, יש עדיין תקווה ל-BBS. עם מימון נכון, מוצרים מתאימים ואנשי מקצוע מתאימים, ייתכן שהחברה תוכל להתאושש ולנצל את המותג החזק שלה. בינתיים, המלאי הקיים של גלגלי BBS עדיין זמין לצרכנים, אך יצרני רכב עלולים להסיר את האופציה של גלגלי BBS מרשימות האבזור שלהם. חשוב לציין כי פעילות BBS USA ו-BBS Japan אינה מושפעת מההליכים בגרמניה, כך שאספקת הגלגלים המחושלים של החברה נמשכת כרגיל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צמיגים בשכל ?! (ל"ת)
    מנועלה 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    צמיגים
    5 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קשור לצמיגים? אולי תעשו שיעורי בית לפני הפרסום ?
    סגור
  • 2.
    צמיגים? אולי חישוקים? (ל"ת)
    גידי 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא צמיגים...
    אייל 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ג'אנטים
    סגור