רכב

ענקית הצמיגים נכנסת לפשיטת רגל: חובות הענק הביאו לקריסה

במסגרת ההליך לפש"ר, Wheel Pros חתמה על הסכם לתמיכה בארגון מחדש עם נושיה, וצופה לקצץ כ-1.2 מיליארד דולר מחובותיה. במקביל, החברה מתכננת לגייס עד כ-570 מיליון דולר בהון חדש
מערכת ice |  3
כלכלה (צילום shutterstock)
חברת Wheel Pros, יצרנית חלקי רכב מיוחדים לשוק המשני, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לאחר שנקלעה לקשיים עקב עלויות אינפלציה וירידה בביקוש. החברה, שמושבה בקולורדו ושינתה את שמה ל-Hoonigan ב-2023, הגישה בקשת פשיטת רגל בדלאוור, ארה"ב. בבקשתה, החברה הצהירה על נכסים וחובות בסך 1 עד 10 מיליארד דולר. הליך זה מאפשר לחברה להמשיך בפעילותה תוך כדי גיבוש תוכנית להחזר חובות לנושים.
במסגרת ההליך, Wheel Pros חתמה על הסכם לתמיכה בארגון מחדש עם נושיה, וצופה לקצץ כ-1.2 מיליארד דולר מחובותיה. במקביל, החברה מתכננת לגייס עד כ-570 מיליון דולר בהון חדש. זהו מהלך משמעותי עבור החברה שנוסדה ב-1995 ונרכשה על ידי קרן Clearlake Capital Group ב-2018. בשנה שעברה, Wheel Pros גייסה 235 מיליון דולר בעסקה שהעדיפה נושים מסוימים על פני אחרים, מה שככל הנראה תרם למצבה הנוכחי.

החברה צופה לצאת מהליך פשיטת הרגל תוך חודשיים, כאשר קבוצה של המלווים הנוכחיים שלה תחזיק ברוב הבעלות. כחלק מההסכם לארגון מחדש, החברה מבקשת לאשר מימון נוסף, כולל הלוואה בסך 110 מיליון דולר. צעד זה אמור לאפשר ל-Wheel Pros להמשיך בפעילותה במהלך הארגון מחדש מבלי לפגוע בנושים המסחריים.
במקביל להליך פשיטת הרגל, Wheel Pros הודיעה על חתימת הסכם למכירת רשת חנויות הקמעונאות שלה, 4 Wheel Parts, אתרי המסחר האלקטרוני הקשורים אליה, ונכסים נוספים. מהלך זה מהווה חלק מאסטרטגיית ההתייעלות של החברה ומטרתו לשפר את מצבה הפיננסי.
סיפורה של Wheel Pros מדגים את האתגרים העומדים בפני חברות בתעשיית הרכב בעידן של אינפלציה ושינויים בהרגלי הצרכנים. המקרה מעלה שאלות לגבי יציבותן של חברות המתמחות בחלקי רכב לשוק המשני, ומדגיש את הצורך בגמישות עסקית ויכולת להסתגל במהירות לתנאי שוק משתנים. עם זאת, הנכונות של נושי החברה לתמוך בתוכנית הארגון מחדש מצביעה על אמון ביכולתה של Wheel Pros להתאושש ולחזור לפסים של צמיחה בעתיד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מיעכי 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לא ברורה מטרת הכתבות על חברות בארה"ב
    לבדני 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שנקלעו לבעיות כלכליות. למה זה צריך לענין טת העם היושב בציון? יש חבאות
    סגור
  • צודק אין להם מה לכתוב אז מנפחים בכתבות מהגולה.טפו (ל"ת)
    ציעי 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור