השוק

ענקית הקפה העולמית מדשדשת: המכירות צנחו ב-3% | זו הסיבה

סטארבקס, אחת מרשתות בתי הקפה הגדולות בעולם, מציגה הפסדי ענק. מנייתה של סטארבקס צנחו ביותר מ-3% במסחר הממושך. על פי דו"ח הרבעון הרביעי של החברה, מכירות הנטו הראשוניות ירדו ב-3% ל-9.1 מיליארד דולר

מערכת ice | 
בית קפה (צילום freepik)
מנייתה של סטארבקס, אחת מרשתות בתי הקפה הגדולות בעולם, ממשיכה לצנוח. לאחר שבחודש מאי האחרון, דווח כי מניותיה של סטארבקס ירדו ביותר מ-12%, חברת סטארבקס רושמת הפסד נוסף.
על פי אתר החדשות CNBC, רשת בתי הקפה הגדולה בעולם פרסמה את התוצאות הראשוניות העולות מדו"ח הרבעון הרביעי שלה ואת התחזית שלה לשנת 2025. על פי ממצאי הדו"ח הכספי, מכירות החברה בחנויות צנחו כתוצאה מהירידה של 10% בתנועת הלקוחות לחנויות שלה הממוקמות בצפון אמריקה. 
עוד ציינה סטארבקס, כי היא החליטה להעלות את הדיבידינד הרבעוני שלה כדי להעניק מעט ודאות למשקיעיה. אותו מהלך נועד להיטיב עם החברה ולשפר את יציבותה הכלכלית נוכח הנתונים השליליים שהוצגו בדו"ח הרבעוני. עוד נחשף, כי המכירות נטו הראשוניות של סטארבקס ירדו ב-3% ל-9.1 מיליארד דולר. החברה המפורסמת דיווחה על רווח מתואם ראשוני למניה של 80 סנט. 
אנליסטים רבים חזו כי החברה תדווח על רווח למניה של 1.03 דולר ברבעון הרביעי. מלבד זאת, הם ציפו כי הכנסותיה של רשת בית הקפה הפופולרית יסתכמו ב-9.38 מיליארד דולר. בהודעה הרשמית שמסרה החברה, צוין כי מניות סטארבקס צנחו ביותר מ-3% במסחר הממושך.  
על פי הדיווח, מדובר ברבעון השלישי ברציפות במהלכו ירדו המכירות בחנויות זהות של סטארבקס. על פי הנתונים, נרשמה ירידה של 7% ברבעון השלישי במכירות – מדובר בירידה החדה ביותר של החברה מאז מגפת הקורונה.
לדבריה, הנתונים השליליים הללו מיוחסים לאי הצלחתה של החברה באזור צפון אמריקה. בניתוח מעמיק שביצעה, סטארבקס גילתה כי בשוק הביתי שלה נרשמה ירידה במכירות בחנויות הזהות ב-6%. על אף השקעות רבות בעסק החל ממבצעים ועד למגוון רחב של מוצרים, תנועת הלקוחות צנחה ב-10%. אותו הפסד דרמטי התבטא גם בסין, כאשר שם המכירות בחנויות צנחו ב-14%. 
בעקבות נתונים שליליים אלו, הכריז בריאן ניקול, מנכ"ל חברת סטארבקס על שינוי אסטרטגיית השיווק שלה.  "ביצועי הרבעון הרביעי שלנו מבהירים שאנחנו צריכים לשנות מהיסוד את האסטרטגיה שלנו כדי שנוכל לחזור לצמיחה וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עם תוכנית 'החזרה לסטארבקס' שלנו”, סיפר המנכ”ל בריאן ניקול בהצהרה שמסר לכלי התקשורת. 
בכדי לשפר את מעמד החברה, המנכ"ל שואף לבטל האטת הביקוש למשקאות של סטארבקס. מלבד זאת, החברה מתכננת לשפט את התפריט המגוון שלה, לתקן את תמחור המוצרים ולוודא שכל המשקאות שלה יועברו באופן ישיר ללקוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה