נדל"ן ותשתיות
רכבת ישראל לא מוותרת: 12 מרכזי בילוי בתחנות בארץ בדרך
על אף הכישלון של המרכז בלוד, בניגוד למה שניתן היה לצפות, רכבת ישראל מתכננת עתה להרחיב משמעותית את פעילותה הנדל"נית עם הכרזה על פיתוח 12 מרכזי סחר, בילוי ומשרדים נוספים

רכבת ישראל פרסמה לפני כחודש את תוצאותיה לשנת 2024, המעידות על מגמה ברורה של חיזוק איתנותה הפיננסית של חברת רכבת ישראל. אבל בדוח גם מסתתר נתון שדי צריך לאכזב את ראשי הרכבת.
על פי כלכליסט בעומק תחנת רכבת לוד, בלב ימי חול המועד הסואנים, עומד מרכז מסחרי שומם כעדות אילמת לפער בין חזון למציאות. המרכז, שנפתח בטקס חגיגי בנובמבר 2020, נועד להיות פיילוט לניצול שטחי הנדל"ן של רכבת ישראל והפיכתם למוקדי מסחר תוססים. אולם המציאות טפחה על פני המתכננים – מותגים מובילים כמו פוקס, ללין וסופר-פארם עזבו במהירות, ורק חנות סלולר בודדת ובית קפה נותרו לשרת את אלפי הנוסעים החולפים במקום מדי יום.
הכישלון הזה, במקום לבלום את התוכניות השאפתניות, הפך למנוף ללמידה ולשינוי אסטרטגי מהותי ברכבת ישראל. בניגוד למה שניתן היה לצפות, רכבת ישראל מתכננת עתה להרחיב משמעותית את פעילותה הנדל"נית עם הכרזה על פיתוח 12 מרכזי סחר, בילוי ומשרדים נוספים – אך הפעם בגישה שונה לחלוטין. המכרז החדשני לפיתוח שטח תחנת מודיעין מסמן את השינוי: לראשונה משתפות פעולה רשות מקומית, מינהל מקרקעי ישראל והרכבת, ומציעות ליזמים חיצוניים תקופת חכירה חריגה בת 97 שנים על שטח עצום של מאות דונמים המיועדים למגורים, מסחר, תעשייה ושטחים ציבוריים.
על פי הדוח כזכור, הרווח הכולל לשנת 2024 עמד על 79 מיליון ש"ח ביחס להפסד כולל (לאחר נטרול הכנסות חד פעמיות בגין קימום ירידת ערך נכסים ובגין הכנסות בשל שנים קודמות*) של 49 מיליוני שקלים בשנת 2023. במהלך שנת 2024 בוצעו 65.4 מיליון נסיעות, בהשוואה ל- 62.5 מיליון נסיעות בשנת 2023. כמות הנסיעות הושפעה כמובן ממלחמת חרבות ברזל. ממוצע הנסיעות היומי בשנת 2024 עמד על 257 אלף נסיעות ביממה, בהשוואה ל-242 אלף נסיעות ביממה בשנת 2023.
עוד ב-
ממוצע דיוק רכבות הנוסעים בשנת 2024 עמד על 96.5 אחוזים (בניטרול השפעות אזעקות 'צבע אדום' כתוצאה ממלחמת 'חרבות ברזל') בהשוואה ל-94.2 אחוזים בשנת 2023. ללא ניטרול השפעות 'צבע אדום' עמד נתון הדיוק השנתי בשנת 2024 על 95.6 אחוזים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.לוד רמלה חייבות מיתוג מחדשיוני 04/2025/15הגב לתגובה זו0 1כמו החליפו את השם של נצרת עילית לנוף הגליל. הגיע הזמןלעשות מיתוג מחדש לכל השמות העתיקים המגעילים עם הקונוטציה השלילית של המקומות האלה. הדיע הזמן לעשות מיתוג ושם חדש לעיר. רק ככה היא תעלה. אותו דבר לירוחם ודימונה ועפולה וכל השמות המגעילים לערים האלה. הצעירים של היום רוצים לגור להתגורר במקום שאין לו קונוטציה שלילית וסטיגמות.סגור