בריאות

פוסט מגפת הקורונה: ביפן חוזרים לחייך בעלות של 55 דולר

מדריכים מקצועיים מלמדים ילדים לחייך לאחר שהורגלו לעטות מסכות בתקופת הקורונה
מערכת ice | 
מסכה (צילום freepik)

יותר משלוש שנים עברו מאז פרוץ מגפת הקורונה ויותר ויותר אנשים ביפן מנסים להתרגל להסתובב ללא מסכה, לאחר שהממשלה הסירה את הדרישה לשים אותה ברחובות ובמקומות הומי אדם.
 

"לא השתמשתי הרבה זמן בשרירי הפנים שלי במהלך תקופת הקורונה, אז זה טוב להתחיל להתרגל לזה שוב", אמר הימווארי יושידה סטודנט לאומנות בן 20, לסוכנות הידיעות רויטרס.
 

לאחר הורדת המסכות גברה ביפן הדרישה למאמני חיוכים מקצועיים. אחת מהם, קייקו קוואנו, סיפרה על עבודתה: "אנשים לא הרימו את הלחיים מתחת למסכה או ניסו לחייך הרבה, עכשיו הם לא מסוגלים". תלמידים כמו יושידה משתתפים בשיעורי חיוך כחלק ממאמצי בית הספר להכין את התלמידים לשוק העבודה.
 


שיעור של שעה עם קוואנו עולה כ-7,700 ין או 55 דולר. קוואנו עצמה סיפרה איך שיעור החיוך מתנהל: "שיעור החיוך הטיפוסי מתחיל בבדיקת החיוך הנוכחי שלך, לאחר מכן אני מדגימה לתלמידים צורת חיוך נוספת ומבקשת מהם לחקות אותה, אני מודעת לכך שבהתחלה שרירי הפנים אינם זזים כמצופה, אז אנחנו עושים תרגילים כדי ליצור צורת פה יפה".
 

למי שרוצה ללמוד את התפקיד ולהיות מאמן חיוכים, קוואנו מציעה סדנאות הכשרה תמורת 80,000 ין. העסק שלה אומנם נפגע במהלך תקופת הקורונה, אך כאמור הוא חזר לפרוח בחודשים האחרונים, מאז הודיעה ממשלת יפן על הסרת המסכות. למרות זאת רק 6% מתושבי ין אמרו שהם יפסיקו לעטות מסכה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה