השוק

סטארבקס צונחת ב-12%: אלה הפעולות שנוקטת ענקית הקפה העולמית

החברה מדווחת על ירידה במכירות לראשונה מאז הקורונה. מנכ"ל החברה בתגובה: "ביצועי החברה היו מאכזבים". וגם: אילו שינויים צפויים להתרחש ברשת?
מערכת ice | 
סטארבקס (צילום shutterstock)
מניותיה של סטארבקס, אחת מרשתות בתי הקפה הגדולות בעולם, צנחו ביותר מ-12% לאחר שזו דיווחה על ירידה במכירות לראשונה מאז שנת 2020. החברה אשר באופן קבוע מדווחת על רווחים חזקים, הודיעה אתמול (רביעי) על הפעולות שהיא נוקטת על מנת לייצב את הכנסותיה ולמנוע התדרדרות נוספת.  
לדברי מנכ"ל החברה, לקסמן נראסימהאן: "ביצועי החברה ברבעון האחרון היו מאכזבים". רשת בתי הקפה חוותה ירידה  במכירות בסניפיה בארצות הברית ובסין של 3% ו-11% בהתאמה. עוד דיווחה כי בניגוד לתחזיות האנליסטים, סך הכנסותיה העולמיות צנחו בכמעט 2% ועומדות על 8.56 מיליארד דולר. על רקע הרבעון החלש מהצפוי, הוחלט בסטארבקס לרענן את התפריט עם אפשרות להוספת טפיוקה וכן משקאות אנרגיה דלי קלוריות וסירופים ללא סוכר שאמורים למשוך קהל חדש לרשת. 
 
בנוסף, משתמשי האפליקציה יראו בקרוב שיפור משמעותי בזמני ההמתנה להזמנה, כך לדברי נראסימהאן. מהלך זה אמור לעזור להחזיר לרשת את הלקוחות שבוחרים לא לרכוש ממוצרי החברה בעקבות זמני המתנה ארוכים. החברה גם החלה להפעיל תוכנית פיילוט במסגרתה ניתן שירות ללקוחות הרשת בין השעות 17:00 ל-05:00 בבוקר כשמרבית בתי הקפה סגורים. מהלך חדשני שכבר תרם להכפלת רווחי החברה אשר צפויים לעלות עוד בחמש השנים הקרובות.
רק לפני חודשיים הודיעה Alshaya, הזכיינית הכווייתית של הרשת במזרח התיכון, על סגירת סניפיה בירדן ופיטורם של למעלה מ-2,000 מתוך כ-19,000 עובדיה באזור לאחר שהפכה למטרה עבור גורמים אנטי ישראלים מאז תחילת המלחמה בעזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה