השוק

דויטשה בנק: מוקדם לראות אם הורדת הריבית השפיעה על מכירות הנדל"ן

על פי הסקירה השבועית של כלכלני דויטשה בנק, נראה כי הלחץ על המחירים מתחיל להיחלש, והבנקים המרכזיים בגוש האירו מתחילים במחזור ההפחתות שלהם, עם סיכויים להנחית "נחיתה רכה" בארה"ב

מערכת ice | 
דויטשה בנק (צילום ויקיפדיה, freepik)
על פי הסקירה השבועית של כלכלני דויטשה בנק, נראה כי הלחץ על המחירים מתחיל להיחלש, והבנקים המרכזיים בגוש האירו מתחילים במחזור ההפחתות שלהם, עם סיכויים להנחית "נחיתה רכה" בארה"ב. 
כמובן שלא ניתן לשלול מיתון, אך הנתונים המאקרו-כלכליים האחרונים הפתיעו לטובה, ושוק העבודה הציג שיפור משמעותי בספטמבר. כשגם הרווחים עדיין נשמרים, מה כבר יכול להשתבש? אחד התחומים האפשריים הוא הבחירות בארה"ב כמובן, שבהן ניצחון משמעותי של המפלגה הדמוקרטית או הרפובליקנית עשוי להוביל לדחיפה פיסקלית משמעותית יותר עם השפעות ברורות על המחירים. 
תחום נוסף הוא המצב הגיאופוליטי לפני ואחרי הבחירות, ומה זה עשוי להביא לשווקי האנרגיה העולמיים. לבסוף, מגמה קטנה אך משמעותית שנמצאת במרכז תשומת הלב של המשקיעים: עד כמה גל הבינה המלאכותית הנוכחי יהיה עמיד, ואילו חלקים בשוק המניות ימשיכו להציג ביצועים טובים או להיכשל.
בינתיים, השווקים המקומיים בסין מגיבים בחיוב להורדה של 25 נקודות בסיס בשיעור הריבית הראשי להלוואות לשנה וחמש שנים (LPR) שהוכרזה היום, שהייתה צפויה בעקבות החבילה הכלכלית הגדולה של החודש שעבר. 
בתחום הסחורות, הזהב מתקרב לרמות שיא עקב ביקוש למקלט בטוח, המונע על ידי התנודתיות סביב הבחירות הקרבות בארה"ב, המתחים המתמשכים במזרח התיכון ומחזור מוניטרי מרוכך. מחירי הנפט מתייצבים לאחר ירידה חדה של 7.4% בשבוע, בעקבות קיצוץ בתחזיות הביקוש העולמי לשנים 2024 ו-2025 מצד אופ"ק והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA).
בסוף השבוע הבא אינדיקטורים מובילים חשובים (מדד PMI של הייצור לפי HCOB ומדד האקלים העסקי של Ifo) יספקו לנו מושג על מצבה של הכלכלה הגרמנית באוקטובר. לאחר הירידה החדה במצב הרוח בספטמבר, התייצבות (אם כי ברמה נמוכה) עשויה לספק לפחות קרן אור לכך שהכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו עשויה להשתפר בהמשך.
ארה"ב: מתמקדים במדד מנהלי הרכש של אוקטובר
השבוע יפורסמו נתונים חשובים בתחום הנדל"ן. אף שעדיין מוקדם לראות אם הורדת הריבית ב-50 נקודות בסיס בספטמבר השפיעה באופן חיובי על המכירות (מכירות בתים קיימים ביום שלישי ומכירות בתים חדשים ביום רביעי), צפויה שיפור קל הודות לריבית המשכנתאות הנמוכה יותר (תשואות ל-30 שנה קרובות כעת ל-6.30%).
סקרי מנהלי הרכש המוקדמים לאוקטובר, שצפויים להתפרסם ביום רביעי, אמורים לאשר רמות מתחת לקו ההתרחבות בתחום הייצור (47.4 נקודות צפויות) ומעל קו זה לשירותים (55.2 נקודות צפויות).
בנוסף, יתפרסם גם ספר הבז' של הפד, שמיועד לפגישת ה-FOMC הקרובה ב-6-7 בנובמבר. לאור הנתונים הכלכליים החזקים האחרונים, הסיכוי להורדות ריבית בפגישה הזו ירד. הורדה נוספת של 50 נקודות בסיס ככל הנראה לא תתרחש, וגם הורדה של 25 נקודות בסיס מוטלת בספק לאור הקרבה לבחירות לנשיאות ב-5 בנובמבר.
לבסוף, ביום שישי נשמע על סקר אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, כאשר תמיד נשים דגש על ציפיות המחירים. תובנה מרכזית: שוק הנדל"ן והתעשייה ממשיכים להראות חולשה.
גוש האירו: התייצבות ברמות נמוכות?
עם שיעור אינפלציה של 1.7% בספטמבר (שנתי) שמתחת ליעד ה-2% של ה-ECB ותחזית כלכלית די קודרת לגוש האירו, הבנק המרכזי עמד בציפיות השוק בשבוע שעבר והפחית את הריבית המרכזית שלו ב-25 נקודות בסיס, מה שהוריד את הריבית על הפיקדונות ל-3.25%. השבוע, משתתפי השוק צפויים להתמקד במדדי מנהלי הרכש (PMI).
 לאחר ירידה מאכזבת במדד ה-PMI המשולב בספטמבר מתחת ל-50, הנתונים של אוקטובר יספקו אינדיקציות ראשוניות לדינמיקה הכלכלית ברבעון הרביעי. נתוני רישום רכבים חדשים באיחוד האירופי בספטמבר ומדד אמון הצרכנים באוקטובר, כנראה, יהיו פחות משמעותיים לשוק. 
סקרי ציפיות המחירים לצרכן לשנה ו-3 שנים של ה-ECB לספטמבר, שצפויים להתפרסם ביום שישי, לא צפויים להפתיע לרעה אך יישארו מעט מעל 2%. תובנה מרכזית: למרות החולשה החריפה המתמשכת במגזר התעשייה, אנו מצפים לשיפור מתון בנתוני הסקרים הכלכליים.
התפתחות חיובית בבריטניה
לאחר נתוני אינפלציה מפתיעים בספטמבר, שהיו נמוכים מהצפוי, לבנק המרכזי של אנגליה (BoE) יש יותר מרווח להוריד את הריבית בפגישה הקרובה. השוק כבר מתמחר באופן מלא את מהלך הריבית הזה.
נתונים משוק הדיור שצפויים ביום שני אמורים להבהיר את הסביבה לפיתוחים אפשריים נוספים בריבית על שוק הנדל"ן. לאחרונה, מחירי הבתים המוצעים למכירה הראו מגמת עלייה קלה. 
נתונים חדשים של מדד מנהלי הרכש צפויים באמצע השבוע. בחודש הקודם, אינדיקטורים מובילים אלה היו מעל סף ההתרחבות של 50 נקודות. לקראת סוף השבוע יפורסמו נתוני אמון הצרכנים נוספים. בשל ההתפתחויות החיוביות האחרונות בתעסוקה ובמחירים, ייתכן שאמון הצרכנים השתפר. תובנה מרכזית: הכלכלה נותרה דינמית לאחרונה, בעוד הלחץ על המחירים ירד. שיפור זה עשוי להיתמך בהורדת ריבית על ידי הבנק המרכזי של אנגליה בנובמבר.
יפן: מדד המחירים לצרכן בטוקיו במרכז תשומת הלב
יפן תפרסם ביום שישי את נתוני האינפלציה באוקטובר עבור טוקיו – הנחשב לאינדיקטור המוביל לאינפלציה ברמה הארצית. בחודש הקודם, מדד המחירים לצרכן בטוקיו ירד 
ל-2.2%, ומדד הליבה ירד ל-2.0%, קרוב או שווה ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי של יפן (BoJ) של 2%.
לאחר שתי העלאות ריבית מוקדמות השנה, הבנק המרכזי נוקט גישה של המתנה ובחינה, במיוחד לאחר שהעלאה ביולי האחרון גרמה לתנודתיות משמעותית בשוק. אנו חושבים שאינפלציית אוקטובר בטוקיו עשויה להישאר סביב 2%, בהתחשב ביציבות השיקום הכלכלי המקומי.
תובנה מרכזית: בעוד שהלחץ האינפלציוני ביפן ירד בחודשים האחרונים, הבנק המרכזי עשוי להמשיך להעלות את הריבית ברבעונים הקרובים יחד עם המשך ההתאוששות הכלכלית. אנו צופים שהעלאת הריבית הבאה תתרחש בתחילת 2025. אנו מעריכים כי שיעור הריבית של הבנק המרכזי יעלה ל-0.75% עד ספטמבר 2025, מ-0.25% כיום.
תחזית: עונת הדוחות – הצצה מוקדמת  
עונת הדו"חות החלה עם ארבעה מוסדות פיננסיים גדולים בארה"ב שדיווחו על צמיחה חיובית ברווחים השנתיים, מעבר לציפיות. לאחר שברבעון השני רווחי S&P 500 צמחו ב-13.2%, כעת צופים האנליסטים עלייה של 4.9% ברבעון השלישי.
נתון זה תוקן כלפי מטה בחודשים האחרונים לאחר שעמד על 8.5% באמצע השנה. סקטור האנרגיה ראה את התיקון המשמעותי ביותר כלפי מטה של 22.1 נקודות אחוז (ppts), ואחריו חומרי גלם (-12.9 נקודות) והתעשייה (-8.5 נקודות). רק שני סקטורים, הפיננסים ושירותי התקשורת, חוו שדרוג לקראת עונת הדו"חות, וגם אז השיפורים היו מינימליים – 2.4 ו-0.6 נקודות אחוז בהתאמה.  
באירופה, תחזיות הרווחים תוקנו כלפי מטה, כמו בארה"ב. הסקטור היחיד עם שדרוגים מאז תחילת יולי היה סקטור הפיננסים, שבו תחזיות הצמיחה ברווחים עומדות כעת על 16.4%, לעומת 12.7% קודם לכן.
הפיננסים הם לא רק הסקטור בעל הביצועים הטובים ביותר במדד עם עלייה של 25% מתחילת השנה, אלא גם נסחרים במכפיל רווח צפי (NTM P/E) של 8.8 – קרוב ל-20% מתחת לממוצע של העשור האחרון ו-35% מתחת למכפיל הכולל של המדד, שעומד על 13.5.  
באופן כללי, התיקונים האחרונים היו שליליים מאוד – כרגיל, כשמתקרבים לעונת הדו"חות. בארה"ב רק שני סקטורים, הפיננסים ושירותי התקשורת, חוו שדרוגים מאז תחילת הרבעון השלישי, בעוד שבאירופה הדבר נכון רק עבור סקטור הפיננסים.
הסקטורים שצפויים לספק את הצמיחה הגבוהה ביותר ברווחים ב-S&P 500 הם טכנולוגיית מידע, שירותי תקשורת ובריאות. באירופה, הסקטורים שצפויים להציג את הביצועים הטובים ביותר במדד STOXX 600 הם חומרי גלם ופיננסים. סקטור האנרגיה צפוי להכביד ביותר על צמיחת הרווחים משני צדי האוקיינוס האטלנטי. 
אנו ממשיכים להיות אופטימיים לגבי סקטורי צמיחה שמבטיחים לספק רווחים מעל הממוצע בארה"ב – כמו טכנולוגיית מידע, שירותי תקשורת ובריאות – ושומרים על נטייה מיוחדת כלפי הפיננסים האירופיים בשל הביצועים המרשימים שלהם והערכות השווי הנמוכות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה