השוק

בכירה בפדרל ריזרב: הכלכלה האמריקאית עומדת בפני אתגרים משמעותיים

יו"ר שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס מזהירה מפני "אתגרים משמעותיים שבקרוב הכלכלה האמריקאית תיאלץ להתמודד איתם"
ניצן כהן | 
null (צילום shutterstock)
לורי לוגן, יו"ר שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס אמרה כי הכלכלה האמריקאית חזקה ויציבה אבל הפדרל ריזרב צריך להיזהר שהאינפלציה לא תרים ראש מחדש בשל המדיניות של הורדת ריבית אגרסיבית. בנאום שנשאה בניו יורק אמרה עוד לורי כי הכלכלה האמריקאית חזקה אבל בקרוב היא תיאלץ להתמודד עם אתגרים משמעותיים. 
להתבטאויות של בכירי הפד יש משמעות גדולה לשווקים שכן המדיניות המוצהרת של ג'רום פאוול, יו"ר הפד היא לא להפתיע את השווקים ולפזר כל פעם מסקנות מניתוחים שוטפים של הבנק המרכזי שעשויים להשפיע על המדיניות שלו. המסקנות האלה משמשות את המשקיעים כדי לכלכל את צעדיהם עם כמה שיותר בתנאים הבלתי אפשריים של השווקים בעולם.
באופן עקרוני כרגע הכלכלה האמריקאית נמצאת בנקודה מעניינת. האינפלציה נמצאת פחו או יותר בשליטה כשהקצב השנתי שלה עומד על כ-2.4%. יחד עם זאת אינפלציית הליבה עומדת על קצב שנתי של 3.3%. שוק העבודה האמריקאי נמצא במצב טוב כשהכלכלה מצליחה לייצר מקומות עבודה מידי חודש וזה משאיר אותנו עם הסיכונים הגיאו-פוליטיים.
אז לפני הכל יש את הבחירות בארה"ב כשסקרים מצביעים על התמודדות צמודה בין קמאלה האריס לנשיא התזזיתי והצבעוני לשעבר - דונלד טראמפ. לתוצאות ההתמודדות החשובה הזו יהיו משמעויות כלכליות אבל נעזוב את זה לרגע.
התמשכות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ובמזרח התיכון עלולות להכניס את ארה"ב לתסבוכת שהיא לא מעוניינת בה ויש לה עלויות גבוהות הן באופן ישיר (הוצאות ביטחון ותמיכה בבעלות ברית) והן השפעות עקיפות כמו עלייה חדה במחירי האנרגיה שלא לדבר על מחסור שלהם וזה לקראת החורף וכאן מזהיר הפדרל ריזרב מפני יותר מידי משתנים שמכבידים על הוודאות בארה"ב ומכאן מקשים על הבנק המרכזי לקבל החלטות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה