השוק

לקראת הבחירות בארה"ב והסלמה בישראל: הדולר עלה ל-3.73 שקל

השוק שב לפעילות מלאה: עם פתיחת שבוע המחר הדולר רשם עלייה של 0.5% אל מול השקל והיורו טיפס ב-0.7%. בזמן שבשווקים העולמיים ממחכים בציפייה לבחירות לנשיאות ובישראל המלחמה ממשיכה להשפיע על השוק המקומי
מערכת ice | 
שקל ודולר (צילום shutterstock)
לאחר שפעל באופן חלקי בשל החג השוק חזר הבוקר (שני), לפעילות מלאה. עם פתיחת שבוע המסחר, השקל רשם נסיגה לאחר שהדולר עלה ב-0.5% כשהוא נסחר ב-3.73 שקל ובאותה העת היורו עלה גם הוא ב-0.7% ל-4.05 שקל.  
בשווקים העולמיים, ממתינים בציפייה לבחירות שיעשו בארה"ב ב-5 בנובמבר ולהחלטת הריבית של הבנק הפדרלי שתוכרז יומיים לאחר מכן. מדד הדולר נותר ללא שינוי כשהוא עומד על 103.5 נקודות. באירופה במהלך הימים האחרונים, הבנק המרכזי האירופי הודיע על ההחלטה להוריד את הריבית בפעם השלישית מתחילת השנה. כעת, לאחר הורדה של 0.25% הריבית עומדת על 3.25%.
באותה העת, היורו ירד ב-0.1% כשהוא נסחר בשער של 1.085 דולר והפאונד יורד ב-0.1% ל-1.304 דולר. ביפן, לקראת הפרסום של נתוני האינפלציה ביום שישי הקרוב הדולר נותר ללא שינוי מהותי כשהוא נסחר בסביבת 149.5 ין. 
לאחר שחוותה ירידות משמעותיות בשנים האחרונים, במהלך הרבעון השלישי של השנה כלכלת סין חוותה תנופה מרשימה. בהמשך למגמה החיובית, הבנק המרכזי של סין הודיע על הורדת ריבית הבנצ'מארק לשנה ולחמש שנים, בשני המקרים ב-25 נקודות בסיס. התפקיד של ריבית הבנצ'מארק הוא לקבוע את בסיס עלויות המימון בהלוואות ובאג"ח כאחד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה