השוק

ענקית הפארמה בצרות: עובדים פוטרו, סניפים נסגרו והמנכ"לית הודחה

חברת CVS Health, הגדולה בתחומה באמריקה, החליפה מנכ"ל ופרסמה אזהרת רווח בפעם הרביעית, אחרי שהמניה ירדה בקרוב ל-20% השנה. קודם לכן פיטרה החברה 2,900 עובדים וסגרה מאות סניפים
מערכת ice | 
בתי מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
רשת הפארמה הגדולה ביותר באמריקה, CVS Health, מינתה מנכ"ל חדש ביום שישי, כאשר דיוויד ג'וינר, מנהל ותיק ב- CVS, מחליף את קארן לינץ'. במקביל, CVS פרסמה אזהרת רווח בפעם הרביעית לשנת 2024, והזהירה את המשקיעים שלא לסמוך על התחזיות שהוצגו באוגוסט, עקב עלייה מתמשכת בעלויות הרפואיות. מחירי המניות של CVS ירדו כמעט ב-20% השנה.
לפי CNN, השינוי בהנהלה מגיע לאחר שנה מאתגרת במיוחד עבור החברה, שכוללת ירידות חדות במניות, צמיחה איטית ולחצים מצד המשקיעים. בחודש אוגוסט, העלויות הגוברות בזרוע הביטוח Aetna של CVS פגעו ברווחים, מה שהוביל להדחת הנשיא דאז, בריאן קיין. בספטמבר, ועדת הסחר הפדרלית החלה לפעול נגד מנהלי יצרניות תרופות, כולל חברת הבת Caremark של CVS, והאשימה אותם בהעלאת מחירי אינסולין.
ג'ולי אוטרבק, אנליסטית בכירה במורנינגסטאר, ציינה כי "איננו מופתעים משינוי ההנהלה לאור הכשלים בהפקת תוצאות ב-CVS, במיוחד ב-Aetna". במקביל, שיעורי ההחזר הנמוכים לתרופות מרשם פוגעים גם ברשתות פארמים נוספות כמו וולגרינס ורייט-אייד, דבר שמוביל לירידות ברווחים, סגירת סניפים ופיטורים. בשבוע שעבר, CVS הודיעה על פיטורי 2,900 עובדים כחלק מהמאמצים לחסוך בעלויות, וסגרה 244 סניפים בתוך ארבע שנים. המתחרה וולגרינס סגרה 1,200 סניפים בעקבות תחרות מהמכירות אונליין ומהקמעונאים הגדולים.
CVS עלתה לכותרות באחרונה גם בעקבות לחצים מצד משקיעים אקטיביסטיים לדון בפיצול בין הזרוע הקמעונאית שלה, לבין זרוע הביטוח. עם זאת, החברה לא מתכוונת לשנות את המודל האינטגרטיבי שלה, כפי שנאמר בהודעתה.

ג'וינר, שהיה נשיא CVS Caremark, נכנס לתפקיד לאחר שקארן לינץ' עזבה בהסכם עם דירקטוריון החברה. לינץ' כיהנה כמנכ"לית מאז 2021 והובילה את החברה במהלך מגיפת הקורונה. במהלך כהונתה, CVS רכשה את Signify Health, חברה המציעה שירותי בריאות ביתיים.
יו"ר הדירקטוריון, רוג'ר פאהה, ציין כי "הדירקטוריון מאמין שזה הזמן הנכון לבצע שינוי, ואנו בטוחים שדיוויד הוא האדם הנכון להוביל את החברה". CVS צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון השלישי ב-6 בנובמבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה