השוק

הקבלן החזק בישראל מככב בבורסה: ענקית הנדל"ן נכנסת לת"א-35

הכניסה של דמרי למדד היוקרתי לא הייתה מקרית. החברה ביצעה הנפקת מניות למוסדיים בתמורה ל-350 מיליון שקל, מהלך שהעלה את שווי השוק שלה והקפיץ אותה מעל מתחרותיה אלוני חץ ומנורה
מערכת ice | 
יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי (צילום משה עמר, shutterstock)
מדד ת"א-35, המדד המוביל של הבורסה הישראלית, עומד בפני שינוי משמעותי בהרכבו. בעקבות עדכון הרכב המדדים, מניית דמרי צפויה להיכנס למדד, בעוד מניית אלקטרה תיפלט ממנו. מאחורי שינוי זה מסתתר סיפור מרתק של תחרות עסקית, אסטרטגיות פיננסיות מתוחכמות, והשפעות רחבות של מדיניות ממשלתית.
על פי כלכליסט, הכניסה של דמרי למדד היוקרתי על חשבון אלוני חץ ומנורה, לא הייתה מקרית. החברה ביצעה הנפקת מניות למוסדיים בתמורה ל-350 מיליון שקל, מהלך שהעלה את שווי השוק שלה והקפיץ אותה מעל מתחרותיה. זוהי דוגמה מובהקת לאופן שבו חברות מנצלות את כללי המשחק של הבורסה לטובתן, כאשר כניסה למדד מובילה לביקושים נוספים למניה ומאפשרת גיוסי הון בתנאים משופרים.

במקביל, היציאה של אלקטרה מהמדד משקפת מגמה רחבה יותר של חולשה במניות חברות התשתיות בישראל. מחסור חמור בעובדים, הנובע מהחלטת הממשלה להגביל כניסת עובדים פלסטינים, יחד עם קיצוצים צפויים בתקציב המדינה, מכים קשות בסקטור זה. מצב זה מדגים כיצד החלטות מדיניות, שנועדו לשפר את הביטחון, עלולות להוביל להשלכות כלכליות נרחבות ובלתי צפויות.
השינויים במדד ת"א-35 הם רק קצה הקרחון של תמונה רחבה יותר. מדד ת"א-125 צפוי לעבור שינויים משמעותיים גם כן, עם כניסתן ויציאתן של מספר מניות. שינויים אלה משפיעים לא רק על החברות עצמן, אלא גם על המשקיעים והמוסדיים, שנדרשים להתאים את תיקי ההשקעות שלהם בהתאם. זוהי המחשה חיה לדינמיות ולמורכבות של שוק ההון.
לבסוף, המצב בענף הנדל"ן מספק תובנה מעניינת נוספת. בעוד שחברות התשתיות סובלות, חברות הנדל"ן למגורים, כמו דמרי, מצליחות יותר. הסיבה לכך היא שהמחסור בעובדים מוביל לירידה בהתחלות בנייה, מה שמגביר את המחסור בדירות ומעלה את מחירי הנדל"ן. כך, מדיניות אחת יכולה ליצור מפסידים ומרוויחים בתוך אותו ענף, ומדגימה את המורכבות של הכלכלה המודרנית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה