השוק

מחירי הדלק יירדו? המלחמה בין ישראל ואיראן משגעת את השוק

ההסלמה בעימות בין ישראל לאיראן ממשיכה לטלטל את שוק הנפט העולמי. כעת, לאחר שבישראל התחייבו לא לתקוף באיראן מתקני נפט ויעדי גרעין, מחירי הנפט בארה"ב ירדו ביותר מ-4%
מערכת ice | 
מחיר הדלק
מפרוץ המלחמה ניכר עד כמה היא משפיעה לא רק על הכלכלה המקומית בישראל, אלא גם על השוק הגלובלי. השפעה זו התבטאה בעליות וירידות במחירי הנפט, הנובעות מהמתיחות הביטחונית.
בתחילת השבוע פורסם כי ישראל התחייבה לממשל ביידן כי במהלך התקיפות באיראן לא תפגע במתקני נפט או ביעדי גרעין הנמצאים בשטחה. בעקבות זאת, מחירי הנפט בארצות הברית ירדו אתמול (שלישי) ביותר מ-4%.
מתקפת הטילים הבליסטיים האיראנית על ישראל בתחילת החודש השפיעה על מחירי הנפט, שרשמו עלייה בעקבות החשש מהתגובה הישראלית ל-180 הטילים ששוגרו על ידי משמרות המהפכה. חשש זה עלול לשבש בצורה משמעותית את אספקת הנפט הגולמי באזור המזרח התיכון.
במהלך הירידה הנוכחית במחירי הנפט, נרשם ל-WTI ירידה של 4.4%, עד לרמה של 70.6 דולר לחבית. הברנט איבד 4.1%, והציג שפל שלא נראה מאז ה-2 באוקטובר, והגיע לרמה של 74.3 דולר לחבית. בבית הלבן ערים לחששות ברחבי העולם לגבי ההשלכות של הסלמה בלחימה בין ישראל לאיראן על השוק העולמי, וממשל ביידן פועל רבות במישור הדיפלומטי והצבאי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה