השוק

מרתיח: הבנק הזה איפשר דקת דומייה לקורבנות הפלסטינים מה-7.10

העובדים היהודים בבנק אוף אמריקה, שרבים מהם לא היו מודעים ליוזמה של עובדים מוסלמים לציון ולזכר הנספים ב-7 באוקטובר "ומאז", בשל חג ראש השנה, תכננו אירוע זיכרון משלהם. הם פנו להנהלת הבנק בטענה כי קבוצה המאושרת על ידי הבנק מנסה לסתור את האירוע שלהם לזכר אחד ממעשי הטבח הגרועים ביותר ביהודים מאז השואה
מערכת ice |  1
בנק אוף אמריקה (צילום shutterstock)
בנק אוף אמריקה נקלע למחלוקת חריפה סביב אירוע לציון יום השנה לטבח 7 באוקטובר. קבוצת עובדים ערבית בבנק יזמה "רגע דומייה" לזכר הנספים ב-7 באוקטובר "ומאז", מהלך שעורר זעם בקרב עובדים יהודים. העיתוי של ההודעה, שנשלחה בערב ראש השנה, והניסוח שנתפס כביקורת על תגובת ישראל, הובילו לתלונות רבות למנכ"ל הבנק, בריאן מויניהן.
העובדים היהודים, שרבים מהם לא היו מודעים ליוזמה בשל חג ראש השנה, תכננו אירוע זיכרון משלהם. הם פנו להנהלת הבנק בטענה כי קבוצה המאושרת על ידי הבנק מנסה לסתור את האירוע שלהם לזכר אחד הטבחים הגרועים ביותר ביהודים מאז השואה.

בכירי הבנק עבדו במהלך סוף השבוע כדי להרגיע את המחלוקת. דובר הבנק אישר כי מתקיימים מספר אירועים מטעם קבוצות עובדים שונות לציון הטרור ב-7 באוקטובר, אך נמנע מלהתייחס ישירות למחלוקת. בסופו של דבר, התקיים אירוע זיכרון משותף של שבע דקות בהשתתפות נציגי הקבוצות השונות.
אירוע זה מדגיש את המורכבות של קבוצות עובדים אתניות בתאגידים גדולים, שהפכו נפוצות יותר בשנים האחרונות כחלק ממדיניות גיוון והכללה. מבקרים טוענים כי קבוצות אלו עלולות לגרום לפילוג ולפגוע במורל העובדים.
בנק אוף אמריקה נמצא במרכזן של מחלוקות תרבותיות הקשורות למזרח התיכון בחודשים האחרונים. המנכ"ל מויניהן, המשמש גם כיו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת בראון, מעורב בהצבעה שנויה במחלוקת על הסרת השקעות החברה מעסקים בישראל. מהלך זה עורר ביקורת נוספת וגרם ללקוחות גדולים להתלונן, בטענה שישראל היא הדמוקרטיה היחידה באזור ויש לה זכות להגן על עצמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דיעה אישית
    yuvi 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקיצור מנכ"ל אנטישמי גדול....
    סגור