השוק

ענקית הבריאות נכנסת לפשיטת רגל: בתי החולים בסכנת קריסה

חברת נובאנס הלת', המפעילה את בתי החולים נורווק ודנברי בארה"ב במשבר פיננסי חמור. בשנתיים האחרונות הפסידה החברה סכום מצטבר של 220 מיליון דולר, וצופה הפסד נוסף של 150 מיליון דולר בשנה הנוכחית. לטענת החברה, המיזוג הוא הפתרון היחיד להבטחת המשך פעילותה והצלת שירותי הבריאות החיוניים שהיא מספקת
מערכת ice |  1
בתי מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
מערכת הבריאות של קונטיקט עומדת בפני שינוי דרמטי: חברת נובאנס הלת', המפעילה את בתי החולים נורווק ודנברי, מצויה על סף קריסה כלכלית. החברה הודיעה כי ללא אישור מהיר מרשויות המדינה למיזוג עם ענקית הבריאות הניו-יורקית נורת'וול הלת', היא עלולה להגיע לפשיטת רגל.
המיזוג המוצע בין שתי החברות צפוי ליצור רשת בריאות אדירה בשווי של 20 מיליארד דולר, שתכלול קרוב ל-30 בתי חולים באזור. אם יאושר, המהלך יוביל להקמת תאגיד בריאות ענק שיעסיק כמעט 100,000 עובדים, ויהפוך לאחד הגדולים מסוגו בארצות הברית.

נובאנס הלת' חשפה נתונים מדאיגים על מצבה הפיננסי: בשנתיים האחרונות הפסידה החברה סכום מצטבר של 220 מיליון דולר, וצופה הפסד נוסף של 150 מיליון דולר בשנה הנוכחית. לטענת החברה, המיזוג הוא הפתרון היחיד להבטחת המשך פעילותה והצלת שירותי הבריאות החיוניים שהיא מספקת לתושבי האזור.
המהלך מעורר שאלות רבות בנוגע לעתיד שירותי הבריאות במדינה ולהשפעות האפשריות של יצירת מונופול בריאותי כה גדול. מצד אחד, המיזוג עשוי להציל את בתי החולים מקריסה ולשמר את השירותים הקיימים. מאידך, יש חשש כי ריכוז כוח רב כל כך בידי גוף אחד עלול להוביל לעליית מחירים ולפגיעה בתחרות.
הציבור יוכל להביע את דעתו על המיזוג המוצע בשימוע ציבורי שנקבע ל-6 בנובמבר. בינתיים, כל העיניים נשואות למשרד האסטרטגיה הבריאותית של קונטיקט, שיצטרך לקבל החלטה הרת גורל: האם לאשר את המיזוג ולאפשר את הקמתו של ענק בריאות חדש, או לדחות אותו ולהסתכן בקריסת מערכת בריאות מקומית חיונית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בארצות הברית. סתם דמגוגיה עם הכותרות
    אחות 10/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלכם.
    סגור