השוק

ענקית התרופות נכנסת לפשיטת רגל: תביעת הענק מאיימת על קיומה

כשנגדה כ-62,000 תובעים הטוענים כי אבקת התינוקות ומוצרי טלק אחרים של החברה היו מזוהמים באסבסט וגרמו לסרטן השחלות ולסוגי סרטן נוספים. J&J, מצידה, ממשיכה להכחיש את הטענות ועומדת על כך שמוצריה בטוחים לשימוש ומגישה ניסיון נוסף לפשיטת רגל כדי לסיים את הסאגה
מערכת ice | 
ג'ונסון אנד ג'ונסון (צילום shutterstock, pexels)
ענקית הבריאות האמריקאית ג'ונסון אנד ג'ונסון יוצאת למהלך דרמטי שלישי בניסיון לסיים את פרשת תביעות האבקה לתינוקות. החברה הגישה בקשה חדשה לפשיטת רגל עבור חברת-בת שלה, Red River Talc, בבית משפט פדרלי ביוסטון, טקסס. מטרת המהלך: לקדם הסדר פשרה בשווי כ-10 מיליארד דולר שיסיים עשרות אלפי תביעות הטוענות כי מוצרי הטלק של החברה גרמו לסרטן.
הפרשה, שכבר הפכה לאחת מהסאגות המשפטיות הגדולות בהיסטוריה של ארה"ב, כוללת יותר מ-62,000 תובעים הטוענים כי אבקת התינוקות ומוצרי טלק אחרים של החברה היו מזוהמים באסבסט וגרמו לסרטן השחלות ולסוגי סרטן נוספים. J&J, מצידה, ממשיכה להכחיש את הטענות ועומדת על כך שמוצריה בטוחים לשימוש.

המהלך החדש של J&J, המכונה "Texas two-step", מעורר מחלוקת עזה בקרב עורכי הדין המייצגים את קורבנות הסרטן. בעוד שחלק תומכים בהסדר הפשרה המוצע, אחרים רואים בו ניסיון של החברה לנצל את מערכת פשיטת הרגל כדי לשלם פחות לקורבנות. אריק האס, סגן נשיא J&J לענייני ליטיגציה עולמית, טוען כי 83% מהתובעים הנוכחיים הצביעו בעד ההסדר, אך מתנגדים כמו עורך הדין אנדי בירצ'פילד מכנים את ההצבעה "מאמץ מרמה נוסף של J&J לתמרן את הליך פשיטת הרגל".
ההסדר המוצע, אם יאושר, ישלם לתובעים כ-10 מיליארד דולר על פני 25 שנים. אולם, המהלך עדיין ניצב בפני מכשולים משפטיים, כולל החלטת בית המשפט העליון מיוני האחרון בעניין פשיטת הרגל של Purdue Pharma, צווי בית משפט שדחו את ניסיונותיה הקודמים של החברה, והצעת חוק פדרלית שמטרתה למנוע מחברות בריאות פיננסית כמו J&J ליהנות מהגנת פשיטת רגל. בעוד שהחברה מקווה לסיים את הפרשה המתמשכת, נראה כי הדרך לפתרון עדיין ארוכה ורצופה אתגרים משפטיים ואתיים מורכבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה