בריאות

ענקית הבריאות חוטפת תביעת ענק: פשיטת הרגל הייתה תרגיל?

חמישה תובעים המבקשים לייצג למעלה מ-50,000 אנשים שתבעו את J&J על מוצרי הטלק שלה הגישו את התביעה הייצוגית המוצעת לבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי. לטענתם, אסטרטגיית פשיטת הרגל של J&J הוציאה מיליארדי דולרים מהישג ידם של התובעים בניסיון "לעכב, לעכב ולהונות את הנשים הללו"
מערכת ice | 
ג'ונסון אנד ג'ונסון (צילום shutterstock, pexels)
קבוצה של נפגעי סרטן תבעה את ג'ונסון אנד ג'ונסון ומאשימה את חברת הבריאות בביצוע הונאה באמצעות מאמצים חוזרים ונשנים להשתמש בפשיטת רגל כדי להוריד מסדר היום עשרות אלפי תביעות בטענה שמוצרי הטלק הכילו אסבסט וגרמו לסרטן.
חמישה תובעים המבקשים לייצג למעלה מ-50,000 אנשים שתבעו את J&J על מוצרי הטלק שלה הגישו את התביעה הייצוגית המוצעת לבית המשפט הפדרלי בניו ג'רזי. לטענתם, אסטרטגיית פשיטת הרגל של J&J הוציאה מיליארדי דולרים מהישג ידם של התובעים בניסיון "לעכב, לעכב ולהונות את הנשים הללו ולמנוע הגעה לבית המשפט. ג'ונסון וג'ונסון משחקים משחק שחמט אפל עם המערכות הפיננסיות והמשפטיות של המדינה הזו", אמר מייק פפנטוניו, עורך דין של תובעות הסרטן.

רוב תביעות הטלק הוגשו על ידי נשים עם סרטן השחלות, בעוד במקרים אחרים מעורבים אנשים עם מזותליומה, סרטן קטלני הקשור לחשיפה לאסבסט. J&J אמרה שאבקת התינוקות ומוצרי הטלק האחרים שלה בטוחים, אינם מכילים אסבסט ואינם גורמים לסרטן.
J&J השתמשה לראשונה בתרגיל תאגידי שנקרא "טקסס שני השלבים" כדי להכניס את התחייבויות הטלק שלה לחברה בת חדשה שהגישה בקשה לפשיטת רגל בשנת 2021. פשיטת הרגל עצרה את התביעות נגד J&J, למרות שהיא לא הגישה בעצמה בקשה לפשיטת רגל. .החברה אמרה ב-1 במאי כי היא מתכננת לבצע פשיטת רגל שלישית ברגע שתקבל מספיק קולות כדי לתמוך בהסדר טלק של 6.48 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה