השוק

ליה קרומוול מנהלת UpWest: מי המשקיעים שיחתמו לכם על הצ'ק?

הון סיכון - הדור הבא: מי הם המשקיעות והמשקיעים הצעירים והמבטיחים בקרנות ההון סיכון שיעצבו במידה רבה את פני התעשייה באקוסיסטם הישראלי בשנים הקרובות? ice בסדרת ראיונות מיוחדת- והפעם, ליה קרומוול מ-UpWest
מערכת ice | 
ליה קרומוול (צילום UpWest)
"נולדתי וגדלתי בניו יורק למשפחה ישראלית-אמריקאית. התחלתי את הקריירה שלי בפוליטיקה האמריקאית. בשלב מסוים הבנתי שאני רוצה לעשות שינוי מקצועי, ולעסוק בטכנולוגיה. הייתי מהעובדים הראשונים של חברת FiscalNote, אז חברת סטארטאפ קטנה בתחום ב-GovTech, והיום חברה ציבורית הנסחרת בנאסד״ק".
"לאחר מכן במשך כמה שנים עבדתי בניו יורק בתחום הפיננסים, בתפקיד אנליסטית אשראי במשרד בוטיק,  עד שהצטרפתי ל-UpWest בשנת 2017, אז גם עברתי לגור בתל-אביב. כיום אני מנהלת את פעילות הקרן בישראל, כאשר המטה המרכזי של הקרן נמצא בעמק הסיליקון בפאלו אלטו".
"UpWest היא קרן הון סיכון ישראלית-אמריקאית, המסייעת ליזמים ישראלים בשלבים מוקדמים להיכנס ולצמוח בשוק האמריקאי. אנחנו משקיעים היום מהקרן הרביעית ועד היום השקענו בכ-100 סטארטאפים".
"היינו המשקיעים הראשונים בחברות כמו SentinelOne, HoneyBook, Stampli, BeeHero, Zenity ועוד רבים. אנו גאים להיות הקרן שהשקיעה בהכי הרבה סטארטאפים ישראליים שהמשרד הראשי שלהם בארה״ב, בעוד מרכז הפיתוח בדרך כלל נשאר בישראל".
מהי אסטרטגיית ההשקעה היום בהתאם למציאות המאקרו-כלכלית?
"UpWest פעילה מאוד, גם במצב השוק הנוכחי. אנו רואים עסקאות וסבבי גיוס שמתבצעים בכל התחומים. למרות הזמנים המאתגרים, זו הייתה תקופת ההשקעה הפעילה ביותר שלנו בשנים האחרונות - מאז תחילת המלחמה, השקענו בסייבר ובמקביל גם ב-AI, פינטק, בריאות דיגיטלית, ביוטק ו-govtech. ישנם יזמים מדהימים שמקימים חברות חדשות היום, ואנחנו רוצים להיות חלק מהמסע שלהם".
איזו חברה את הכי גאה שהשקעתם?
"אני גאה בכל החברות שהשקענו בהן, אבל אחת שכן בולטת עבורי היא חברת הפינטק Balance. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לחברות גדולות בתעשיות מסורתיות כמו תעשיית המזון, הפלדה, הכימיקלים והטקסטיל לעבור למודל של סחר דיגיטלי ולמכור את מוצריהן אונליין, עם כל המאפיינים של עסקה סיטונאית (אופן תשלום, אשראי וכו׳)".
"היינו ממשקיעי ה-pre-seed הראשונים של החברה כשהיא הוקמה בשנת 2020. פגשתי את המייסדים עוד כשהם עבדו על רעיון קודם, היה לנו חיבור טוב והמשכנו להיות בקשר. המסע המשותף שלנו מרגש, מדהים ללוות את הצמיחה שלהם ולראות כיצד החזון הופך למציאות".
מה מצב ההשקעות בקרן כרגע? מגמות וטרנדים מעניינים?
אנחנו משקיעים באופן פעיל מאוד. מובילים ומשתתפים בסבבי pre-seed ו-seed, ורואים הרבה צוותים וטכנולוגיות חזקות בשני השלבים. מגמה מעניינת מהשנה האחרונה, היא שניתן לראות שסבבי הseed בישראל, גדולים באופן ממוצע מאשר אלה בארה"ב וישנה עלייה כללית בגודל ההשקעות המוקדמות (Seed + Series A) במחצית הראשונה של 2024 לעומת המחצית השנייה של שנת 2023 (1.18 מיליארד דולר לעומת 818 מיליון, לפי דו״ח הIVC). כך שלחלוטין אפשר לומר שגם בצל המלחמה המתמשכת, ההייטק הישראלי חסין וישרוד גם את המשבר הזה.
מה אתה ממליץ ליזמים בתחילת מאמצי הגיוס שלהם?
משקיעים רוצים לראות שדיברתם עם לקוחות פוטנציאליים כדי לאמת את הרעיון שלכם. אני פוגשת יזמים שמאמינים שטכנולוגיה חזקה תספיק- אבל נקודת הפתיחה צריכה להיות שאתם פותרים נקודת כאב קריטית שהלקוחות שלכם חווים.
הדבר הראשון שיזמים צריכים לקחת בחשבון הוא פידבק מהשוק. הקדישו כמה שיותר בלדבר עם לקוחות היעד שלכם – וספציפית  עם לקוחות בשוק היעד הגיאוגרפי שלכם. לדוגמה, לעתים קרובות אני פוגשת יזמים שבוחרים לבצע את מחקר השוק עם חברות בישראל, כי הכי קל ונוח להגיע אליהם, למרות שהם בכלל מכוונים לשוק האמריקאי".
"ברוב המקרים, היזמים מופתעים מכמה החוויה שונה כשהם יוצאים לשוק האמריקאי בהמשך ומבינים שהם בזבזו זמן יקר ויש להם התאמות לבצע כדי להתאים את המוצר לשוק וללקוחות הפוטנציאלים שלהם. גם אם הטכנולוגיה רלוונטית בחו"ל, יש צורך ללמוד על דמות הקונה ו"ICP" בחברה; להכיר את תהליך המכירה שלהם ולבנות אסטרטגיית מכירה יעילה. אני ממליצה להקדיש זמן לחקר השוק לפני שכותבים קוד כלשהו או מדברים עם משקיעים".
 
מה אתם מחפשים ביזמים לפני שאתם חותמים על הצ'ק?

"נחישות ועמידות הם תכונות חשובות ביותר שאני מחפשת בצוות. הקמת סטארט-אפ היא משימה מאתגרת, ואני צריכה להאמין שהצוות יהיה עם מוטיבציה גבוהה להמשיך לדחוף למרות כל ה- "לא" שהם ישמעו לאורך הדרך".
"בנוסף, על הצוות להביא יתרון ייחודי לבעיה שהם פותרים. כמחצית מהיזמים המצליחים הם מומחים בתחום  שהם פועלים בו, והמחצית השנייה מגיעה ״מבחוץ״ עם גישה ייחודית שמאפשרת לחשוב מחוץ לקופסה. יש צורך להבין ולחדד מדוע הרקע הייחודי שלכם מעניק לכם את הפרספקטיבה והכישורים הטובים ביותר כדי לפתור את הבעיה – יותר מכל פתרון/חברה אחרת. זה חלק מתהליך האסטרטגי שאנחנו מבצעים יחד עם היזמים, בחידוד המטרות, היכולות ודרכי החדירה לשווקים הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה