השוק

שינוי כיוון ברבעון השלישי? הבינה המלאכותית נחלשת בשוק המניות

שינוי מגמה בשוק ברבעון השלישי של 2024: תשתיות, תעשיות ופיננסים הובילו את העליות; חברות הטכנולוגיה רשמו הפסדים
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
האם התקופה בה הבינה המלאכותית שלטה בשוקי המניות הגיעה לסופה? אחרי המחצית הראשונה של 2024, שבה ההתלהבות של המשקיעים מהבינה המלאכותית דחפה את השוק לגבהים חדשים למרות האינפלציה שהרסה תקוות להורדת ריבית, הרבעון השלישי מציג תזוזה במגמות בשוק.
משקיעים החלו לבחון מחדש את ההוצאותי הגדולות של חברות הטכנולוגיה על בינה מלאכותית, והתוצאות המאכזבות הביאו לירידות של עד 10% במניות הטכנולוגיות. המשקיעים כבר לא מסתמכים על מניות טכנולוגיה גדולות בלבד כמו קבוצת שבע המופלאות (אפל, אנבידיה, מיקרוסופט, אמזון, מטא, אלפבית (גוגל), טסלה) והעבירו את הפוקוס לתחומים אחרים בשוק.

הורדת הריבית ומיתון האינפלציה היטיבו עם מגזרים כמו תשתיות ותעשיות, שנחשבו בעבר פחות אטרקטיביים. מניות התשתיות עלו בכ-18%, ומניות הנדל"ן עלו ב-15% ברבעון השלישי. השוק הרחב, שבעבר נשען על קומץ חברות טכנולוגיה גדולות, מראה כעת סימנים לראלי בריא ומפוזר יותר.
עייפות במניות הטכנולוגיה הגדולות נוטה להשפיע על מדד ה-S&P 500, שכן מדד זה מעניק משקל גבוה יותר לחברות בעלות שווי שוק גדול. עם זאת, עליות במניות רבות אחרות תרמו לדחוף את המדדים המרכזיים כלפי מעלה. מדד המניות של חברות גדולות בארצות הברית עלה ב-5.1% ברבעון, נתון שמציב את העליות בשנת 2024 על ל-20%. מנתוני שוק Dow Jones  עולה כי לא הייתה עלייה כזו גדולה במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של שנה כלשהי מאז 1997.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה