השוק

מוקדם להספיד את מניות השבבים: מאחורי הזינוק של מניית מיקרון

מניית מיקרון הוכיחה אתמול שאין מה להספיד את מניות השבבים, ומניות הטכנולוגיה לא אמרו את המילה האחרונה, רחוק מכך. הבינה המלאכותית זקוקה לשבבים ולמי שיפתח אותם.
מערכת ice | 
שבב - אילוסטרציה AI
לאחר העדכון האחרון, מנית מיקרון מזנקת בוול סטריט, והרבה תקוות תלו המשקיעים בדו"ח הזה. לאחר התרסקות אינטל ואנבידיה (שהתאוששה בינתיים) מניות השבבים זכו לשלל הספדים - ופרשנים ואתרים כלכליים בעולם החלו לתהות האם "תם עידן השבבים".
הדו"ח של מיקרון היה אמור להוסיף עוד פרטים לתמונה הכוללת: אם המכירות היו צונחות, הרי מניות השבבים בבעיה עולמית כוללת. האמת כמובן מורכבת יותר.
מניית מיקרון דיווחה אתמול על רבעון מוצלח ביותר שבו הכפילה את ההכנסות מאז הרבעון הקודם בשנה שעברה. בעוד ברבעון הקודם היו ההכנסות 4.01 מיליארד דולר, הרי בדוח הנוכחי דיווחה על הכנסות של 7.65 מיליארד דולר.
החברה עברה לרווח נקי של 778 מיליון דולר לאחר הפסד של 1.43 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. לאחר המסחר זינקה המניה ב-20 אחוז ואתמול בערב נסחרה בעליות של 14 אחוז לשער של 109.3 דולר למניה. 
מיקרון (MU) מספקת שבבים לסמארטפונים ולמחשבים אישיים והיא הכפילה את מכירותיה, והדו"ח "העיר" את מניות שאר מניות השבבים. הסיבות לירידה המסויימת בשנים האחרונות היו כך מתברר עכשיו תקופת הקוונה בהן עובדים רבים עבדו מהבית, הייצור הואט, והעולם קפא על שמריו. חברות רבות רק רצו לשרוד.
אבל התקופה הזו חלפה. העבודה מהבית הפכה להרגל אצל חלק מהחברות, יותר כסמל סטטוס לרווחת העובד.אבל שוק ההי טק, ושוק העבודה בכללותו חזר לעבוד במלוא התנופה, ולראיה דו"ח האבטחה שהציג הום פחות מובטלים מהתחזיות. דו"ח זה משלים את דוח המשרות החזק שהוצג באוגוסט האחרון. העובדים זקוקים בעיקר למחשבים, לסמארטפונים ולשבבים.
גורם נוסף, משמעותי,  המעודד את תעשיית השבבים הוא הבינה המלאכותי : ה-AI. הטכנולוגיה הזו זקוקה למחשבים חזקים, לטכנולוגיה עשירה ומתקדמת , להמוני עובדים ומפתחים ולחברות שבבים שיפתחו את כל זה, כמו מיקרון, אנבידיה, וכן - גם אינטל . 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה