השוק

בעלי עסק קטן? קבלו טיפים להתנהלות פיננסית חכמה

הכנת תקציב שנתי הוא מהלך חשוב עבור עסקים קטנים. תקציב נכון יעזור לעסק לעקוב אחר הכנסות והוצאות ולהתכונן להוצאות בלתי צפויות. רו"ח אריה רותם, בעל משרד לראיית חשבון ויעוץ מס, מעניק לכם מספר טיפות להתנהלות פיננסית נכונה

רו"ח אריה רותם | 
מניות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הכנת תקציב שנתי הוא צעד חשוב לכל עסק קטן. תקציב נכון יעזור לעסק לעקוב אחר הכנסות והוצאות ולהתכונן להוצאות בלתי צפויות. חשוב לכלול בתכנון התקציב את כל מקורות ההכנסה וההוצאות הקבועות, ולהשאיר מקום להוצאות משתנות או לא מתוכננות.
ביצוע מעקב יומי או שבועי אחרי תזרים המזומנים הוא קריטי כדי לוודא שהעסק יוכל לכסות את כל ההוצאות בזמן וגם חשוב לשמור  על רזרבות כספיות למקרה של הפתעות פיננסיות או ירידה זמנית בהכנסות.
חשוב לפתוח חשבון בנק נפרד לעסק ולהפריד בין ההוצאות וההכנסות האישיות לבין אלה של העסק, זאת בכדי שניתן יהיה לעקוב בצורה טובה יותר אחר הכספים, וכן לעמוד בדרישות רשות המסים.
תוכנות לניהול חשבונות ותזרים מזומנים יכולות להקל משמעותית על המעקב אחר הכספים ולסייע בקבלת החלטות עסקיות נכונות. זה כולל ניהול חשבוניות, מעקב אחר הוצאות ויצירת דוחות כספיים בזמן אמת.
כל בעל עסק חייב שתהיה לו  שליטה על חובות העסק  ולהבטיח שהם אינם יוצאים מכלל שליטה. מומלץ לשלם חובות בזמן ולנהל מו"מ על תנאים נוחים יותר במידת הצורך,  תוך שמירה על יחס בריא בין חובות להכנסות כדי לא ליצור תלות מסוכנת באשראי חיצוני.
חשוב להתייעץ עם רואה חשבון מקצועי שיכול לעזור בתכנון מס נכון, הכנת דוחות שנתיים והכוונה בנוגע להטבות מס. כך ניתן לייעל את הפעילות הפיננסית ולהימנע מטעויות יקרות.  יש להבין ולנצל את הטבות המס השונות הזמינות לעסקים קטנים. לדוגמה, ניתן לנצל קיזוז הפסדים, ניכויים על הוצאות עסקיות, כמו  לדוגמא קיזוז חלק יחסי של הוצאות הדירה כמו חשמל, אינטרנט וארנונה
חשוב לנהל את ההוצאות בקפדנות ולא להוציא מעבר להכנסות. מומלץ לבדוק כל הוצאה ולוודא שהיא הכרחית לפעילות העסק. כדאי שבעל עסק יבצע ניתוחים פיננסיים באופן שוטף כדי לוודא שהעסק עומד ביעדים הכלכליים שלו. שימוש ביחסים פיננסיים כמו יחס חוב לתזרים מזומנים, יחס הוצאות להכנסות ועוד, יכול לעזור לקבלת תמונה ברורה על מצב העסק.
ניהול ספרים באופן מדויק ושקוף חשוב לא רק לשם עמידה בדרישות החוק, אלא גם לצורך ניהול העסק. חשוב לוודא שכל הכנסות והוצאות מדווחות כראוי ותואמות לדיווחים לרשויות.
לסיכום, הקפדה על ניהול תקציב נכון, מעקב אחרי תזרים מזומנים, ייעוץ מקצועי והפרדת חשבונות הם חלקים מרכזיים בהתנהלות פיננסית נכונה לעסקים קטנים. התנהלות נכונה תסייע במניעת טעויות ובשמירה על יציבות וצמיחה של העסק.

(צילום: יח"צ)
כותב הטור הוא רו"ח אריה רותם, בעל משרד לראיית חשבון ויעוץ מס
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה