כסף וצרכנות

מהפכת התשלומים של בנק ישראל מעלה הילוך: חברת פינטק נוספת מתחברת

בנק ישראל הודיע על הרחבת תחום התשלומים במטרה לקדם את התחרות בתחום. הבנק מחבר חברה מקבוצת התקשורת 019 ומקצה לה קוד בנק
מערכת ice | 
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בנק ישראל אישר הקצאת קוד זיהוי חדש לחברת 019 שירותי תשלום בע"מ, במסגרת המאמצים להרחיב את הגישה לשחקנים חוץ בנקאיים בשוק התשלומים. קוד הזיהוי הייחודי, ("קוד בנק"), מורכב משני תווים ומטרתו לאפשר זיהוי ברור וחד משמעי של כל גוף פיננסי בישראל.
ההחלטה להעניק קוד זיהוי נוסף לחברת הפינטק היא חלק מהמהלך הכולל של בנק ישראל לקידום התחרות בשוק התשלומים, כך שהחברות יוכלו לפעול באופן ישיר ועצמאי במערכות התשלומים המפוקחות במדינה. המהלך נועד לצמצם את התלות בבנקים ולפתוח דלתות לחברות פינטק המציעות שירותים חדשניים בתחום התשלומים.

עם קבלת קוד הזיהוי תוכל 019 שירותי תשלום בע"מ להציע ללקוחותיה מספרי חשבון תשלום ייחודיים, וכן תאפשר למשתתפים אחרים במערכות התשלומים לזהות אותה באופן ייחודי. המהלך זה צפוי להרחיב את היצע את השירותים המוצע לציבור ולחזק את התחרותיות בשוק. מספר קוד הזיהוי שהוקצה לחברת 019 שירותי תשלום בע"מ הוא 79. רשימה מלאה של קודי הזיהוי ניתן למצוא באתר בנק ישראל.
עודד סלומי, מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה: "לראשונה, הענקנו קוד לגוף שהינו חלק מקבוצה שפועלת בתחום התקשורת.  הגופים החדשים שצפויים להשתתף במערכות התשלומים יתרמו בהגברת תחרות, צמצום הריכוזיות בשוק הפיננסי, פיתוח של פתרונות תשלומים מתקדמים וחדשניים, ייעול תהליכים ושירותים עסקיים והוזלת עלויות לטובת ציבור הצרכנים ובתי העסק בישראל. נמשיך לפעול לצירוף שחקנים מגוונים  שיתרמו לפיתוח המערכת הפיננסית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה