השוק

חוסר ודאות לגבי עתידו של בעלי הוט: מה יקרה לאימפריית הטלקום שלו?

נושיה של קבוצת אלטיס מציעים תוכנית צמצום חובות שיכולה להוביל לאובדן השליטה של בעלי הוט וערוץ i24News, המיליארדר היהודי צרפתי פטריק דרהי
מערכת ice | 
פטריק דרהי (צילום Jeremy Barande / Ecole polytechnique)
עם חובות שמציבים את אימפריית הטלקום אלטיס על סף משבר, פטריק דרהי, המייסד ובעל השליטה בחברה, עשוי למצוא את עצמו בפני תרחיש של אובדן השליטה עליה. קבוצת נושים מובטחים הגישה תוכנית דרמטית לצמצום חובות בגובה 24.4 מיליארד אירו, שעלולה לשנות את תמונת הבעלות בקבוצה. אם התוכנית תאושר, ייתכן שדרהי יאבד את השליטה בחברה, כך על פי מקורות המעורים בפרטים. אלטיס היא חברה בינלאומית בתחום התקשורת והכבלים ובשליטתה חברות תקשורת באירופה, ארצות הברית וישראל.
ההצעה כוללת המרת אג"ח למניות, כשמחזיקי האג"ח עשויים לזכות בחלקים משמעותיים מהחברה במועד ההמרה, מה שעלול להעביר את השליטה מידי דרהי אליהם. הנושים הדגישו כי במתכונתם הנוכחית החובות של אלטיס אינם ברי ניהול, לאור עלייה בריבית והוצאות התחזוקה הגבוהות שדורשים עסקי החברה.
אלטיס נשענה במשך שנים על אסטרטגיה של רכישות ממונפות בתקופה של ריביות נמוכות. החברה מוצאת את עצמה כעת תחת לחץ כבד נוכח הביצועים החלשים של עסקי הטלקום שלה בצרפת, והנושים מחפשים פתרון שמכוון ליציבות פיננסית. כיום יש לחברה חובות מבוטחים בסכום של 20.2 מיליארד יורו, בנוסף ל-4.2 מיליארד יורו חובות בלתי מבוטחים.

לעמדת הנושים אלטיס מתקשה לעמוד בנטל החובות בשל רווחים נמוכים והוצאות הון. הם הציעו ריבית שמטרתה להפוך את החוב לנגיש ודרשו להשתמש בחלק משלושה מיליארד יורו שהתקבלו ממכירת נכסים לשלם חלק מהאג"ח. הנושים מעוניינים שדרהי יוסיף הון נוסף לשיפור.
בהצעת הנושים, אג"ח מגובות ערבויות (CLO) ייכנסו להסדר "takeback debt", לפיו האחזקות יתומחרו מחדש ויוארכו. יתר בעלי האג"ח המובטחים יקבלו תספורת של 15%. בתמורה, הם יקבלו אג"ח הניתנות להמרה למניות. ההצעה הוגשה לחברה ביום שלישי האחרון. אלטיס בוחנת כעת את האפשרויות, אך צפויה להתנגד להצעה. דוברי אלטיס והנושים לא הגיבו לפניות.
אלטיס ממשיכה לנהל מגעים עם קבוצת הנושים הבלתי מבוטחים במטרה למצוא פתרונות לצמצום החובות. ביולי ביקשה החברה מהנושים להקטין את ערך האחזקות שלהם ב-20% כדי לסייע בהפחתת החובות לרמה שתהיה פחות מפי ארבעה מה-EBITDA.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה