השוק

מותג מוצרי החשמל בפשיטת רגל: הפסדי ענק וחובות ענק

יצרנית מותג כיריים הגז "קוונטום" וצינורות הגז, הוכרזה רשמית כפושטת רגל, פשיטת הרגל הותירה את מאות העובדים ללא עבודה, כאשר שכר שלא שולם משנת 2018 ו-2019 מסתכם בכמעט 22 מיליארד רופי
מערכת ice |  3
צילום shutterstock, ויקיפדיה-Hanay
חברת אדיטק כקרוויאסה, יצרנית מותג כיריים הגז "קוונטום" וצינורות הגז, הוכרזה רשמית כפושטת רגל על ידי בית המשפט המסחרי בג'קרטה ב-22 ביולי 2024. החברה, שהפעילה מפעל באזור צ'יקופה שבטנגרנג, בנטן, נקלעה לקריסה פיננסית שהובילה לפיטורים של 511 עובדים. לפי ולויו, יו"ר איגוד העובדים בחברה, הפשיטת רגל היא תוצאה של הפסדים כספיים מתמשכים לאורך מספר שנים, יחד עם אי יכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה לספקים ולעובדים.
פשיטת הרגל הותירה את מאות העובדים ללא עבודה, כאשר שכר שלא שולם משנת 2018 ו-2019 מסתכם בכמעט 22 מיליארד רופי, בנוסף לפערי שכר משנת 2019 עד 2022 המסתכמים בכ-3.9 מיליארד רופי. בנוסף, החברה נדרשת לשלם פיצויי פיטורין בסך 22 מיליארד רופי לעובדים המפוטרים, רבים מהם עבדו בחברה במשך 25 עד 30 שנה. ניסיון של כמעט עשור לדחות את החזר החובות נכשל, כאשר החברה לא הצליחה לשפר את ביצועיה הפיננסיים.

אדיטק כקרוויאסה נוסדה בשנת 1993 על ידי רוונו סוסרודימוליו, והחלה את דרכה עם ארבעה עובדים בלבד. החברה התמקדה בפיתוח כיריים גז מקומיות כדי להתחרות במותגים בינלאומיים. במשך השנים, החברה צמחה והפכה לשחקנית מרכזית בתחום מוצרי החשמל לבית, כשהיא מרחיבה את קו המוצרים שלה לכיריים גז, סירי אורז ומוצרי בית נוספים.
למרות ההצלחה הראשונית, הקשיים הפיננסיים של החברה הובילו בסופו של דבר לקריסתה. מקרה זה מדגיש את האתגרים העומדים בפני יצרנים מקומיים בשוק תחרותי, ואת ההשלכות הקשות שיכולות להיות לקריסה כזו על העובדים ועל הכלכלה המקומית. הוא גם מעלה שאלות לגבי הצורך בפיקוח ובתמיכה טובים יותר לחברות מקומיות כדי למנוע מצבים דומים בעתיד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה הבעיה? תחברו את המח שלי לחשמל
    רונלי החשמלית 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ואז אולי יהיה חשמל!
    סגור
  • לא יהיה זרם כי אין מח
    מח התחשמל בלידה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    14 0
    מי ירצה לחבר משהו שהוא לא קיים?!
    סגור
  • 1.
    מי מכיר אותם ואת מי זה מעניין?? (ל"ת)
    קליק 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור