השוק

אחרי 9 שנים והשקעת ענק: הסטארט-אפ המבטיח ייסגר, העובדים יפוטרו

הסטארט-אפ הישראלי DayTwo בו השקיע המיליארדר מריוס נכט וגם הכדורסלן עמרי כספי, הבטיח המלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס דגימת צואה, ונחשב להבטחה גדולה הן לחולי סכרת והן למעוניינים לרזות. אך לאחר השקעות של 85 מיליון דולר, הוא צפוי להיסגר בקרוב
מערכת ice | 
מריוס נכט ו-DayTwo (צילום shutterstock, ויקיפדיה-תומר יעקובסון)
הסטארט-אפ הישראלי דייטו (DayTwo) הוקם ב-2015 כהבטחה גדולה ובשיאה הועסקו בחברה כ-150 עובדים, מחציתם בישראל. אך למרות חדירה לשוק האמריקאי וגיוס של 85 מיליון דולר, הודיעה הנהלת החברה ל-35 העובדים שנותרו בה כי היא תיסגר בקרוב.
DayTwo הוקמה ע"י מריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט), ליהיא סגל ויובל אופק, לאחר מחקר ופיתוח שבוצע על ידי הפרופסורים ממכון ויצמן ערן סגל וערן אלינב. נכט היה מהנבדקים הראשונים בניסוי והחליט להשקיע בחברה. לפני כשלוש שנים, פרשה ליהיא סגל ובמקומה מונה מנכ"ל מארה"ב במטרה לחדור לשוק המקומי.
הסטארט-אפ בעצם פנה במיוחד לחולי סכרת אך גם לאנשים שרזו לרזות, והציע ניתוח של חיידקי המעי הייחודיים באמצעות דגימת צואה ובדיקות נוספות, לאחריו מותאם תפריט אישי לאותו אדם. באתר החברה נכתב: "חיים חדשים לאנשים עם סוכרת ללא דיאטות מגבילות. אנו חוקרים את המערכת האקולוגית המורכבת בתוך המעיים במשך שנים. כעת יש לנו את הידע להמליץ על מזון על סמך הנתונים האישיים הללו. התוצאה? תוכנית המותאמת לביולוגיה הייחודית שלך. באמצעות ה-AI המוגן בפטנט, אנו יכולים לחזות את תגובות הסוכר בדם לפני הביס הראשון".
העתיד נראה מבטיח לסטארט-אפ שהצליח לגייס כ-85 מיליון דולר, חלקם ממריוס נכט והשאר בין היתר מקרנות כמו AMOON, קרן סמסונג נקסט, קרן החדשנות של ג'ונסון אנד ג'ונסון וגם משקיע מפורסם בדמות הכדורסלן הישראלי המצליח ב-NBA לשעבר, עמרי כספי, שהצטרף לפני 6 שנים והפך לפרזנטור בישראל.

החברה הצליחה לרתום אליה גם קופות חולים בישראל ששיווקו את המוצרים ללקוחותיהן, ופרצה גם לשוק האמריקני. אלא שבתחילת השנה שעברה נפסק שיתוף הפעולה. הן מגיפת הקורונה והן פריצת זריקת הסוכרת של אוזמפיק, פגעו קשות במכירות החברה ולפני כשנה פיטרה DayTwo את מרבית עובדיה. כעת כאמור, הוחלט כי היא תיסגר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה