השוק

רגיעה בשוק המט"ח: אחרי הזינוק מתחילת השבוע, הדולר נחלש ב-0.5%

אחרי עליות של כמעט 4% בפחות משבוע, הדולר נרגע היום ויורד ב-0.5%; החשש מפני היפוך של פערי הריביות בין ארה"ב לישראל מתחיל לתת אותותיו במסחר כשמנגד פועלת השפעת המלחמה ו"העבודה" על התקציב לשנה הבאה
ניצן כהן | 
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
במסחר במט"ח נחלשים המטבעות הזרים מול השקל, וזה אומר שהדולר שכבר נשק לראלי של 4% בפחות משבוע, מוציא קיטור ויורד ב-0.5% למה של 3.747 שקל, האירו יורד ב-0.75% לרמה של 4.129 שקל והלירה שטרלינג יורדת גם היא ב-0.7% לרמה של 4.89 שקל.
אם כן, המסחר במט"ח מתנהל בהתאם להתפתחויות במישור הביטחוני, כלומר עד כמה ואיך מתפתחת המלחמה הן בחזית הדרום, הן בחזית הצפונית והן בחזית המזרחית.
אחרי כמה ימים של התחממות במלחמת ההתשה בצפון וחילופי מהלומות בין חיזבאללה לצה"ל הרי שנרשמת היום סוג רגיעה וזה אומר - רגיעה גם במסחר במט"ח. התקווה היא שנתניהו יתעלה לגודל האירוע ויביא לעסקה לשחרור החטופים שתביא, לרגיעה בחזיתות השונות. אבל התקווה לתהליך כזה אינה גדולה, כרגע לפחות מה שמכין את ישראל לעוד שנה של דימום בואך עוד מספר שנים אבודות.
כך או אחרת הרגיעה השברירית במלחמה גורמת למשקיעים להכניס למכלול השיקולים שלהם גם שיקולים כלכליים, ואנחנו מדברים על תחילת תהליך הורדת הריבית בארה"ב, תהליך שאמור להתחיל בשבוע הבא. קונצנזוס ההערכות מדבר כרגע על הורדת ריבית של 0.25% לאחר שלפני פרסום נתוני האינפלציה, עדיין חלק ניכר מהתחזיות נתנו סיכוי של 40% להורדת ריבית אגרסיבית של 0.5%.
אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי ממנו עלה כי האינפלציה ממשיכה להתמתן אבל אינפלציית הליבה עדיין גבוהה ועומדת על קצת שנתי של 3.2% וזה אומר שהפדרל ריזרב יהיה זהיר בתהליך הורדת הריבית.
בישראל לא מדברים כרגע על הורדת ריבית או התאמה שלה לריבית בארה"ב ובאירופה בעיקר בשל חוסר הוודאות הביטחוני והחשש מפני תקציב 2025 שיכביד עוד יותר על החוב של הממשלה ומכאן על האינפלציה, כי לא נראה שהממשלה תצליח לצמצם הוצאות בכל הנוגע לשותפות הקואליציוניות. זה בתוספת לעלויות המלחמה ולפיצוי שהמפונים ונפגעי המלחמה (הנפגעים הישירים) צריכים לקבל ילחץ את האינפלציה כלפי מעלה או למצער ימנע ממנה להתמתן וזה אומר הרבה. מכאן פערי הריביות בין ישראל לארה"ב צפויים להתהפך בקרוב וגם זה לוחץ על השקל היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה