השוק

ענקית הטיפוח נכנסת לפשיטת רגל: קורסת בחובות עתק

משבר בתעשיית הקוסמטיקה: חברת-בת של ענקית יפנית מגישה בקשת פשיטת רגל בארה"ב
מערכת ice |  1
קוסמטיקה (צילום vecteezy, freepik)
פרספרס, חברת-בת אמריקאית של תאגיד הסחר היפני סומיטומו קורפ, הגישה בקשה להגנה מפני נושים לפי פרק 11 לחוק פשיטת הרגל האמריקאי. החברה, שהתמחתה בהפצת רכיבים קוסמטיים למותגים מובילים כמו אסתי לאודר, לוריאל ואייבון, מצאה את עצמה במשבר פיננסי חמור, עם חובות המסתכמים ב-59.2 מיליון דולר נכון ל-31 במרץ השנה, כך דווח על ידי סומיטומו ביום שלישי.
הסיבה העיקרית לקריסתה של פרספרס נעוצה בגל תביעות משפטיות שהוגשו נגדה בטענה כי מוצרי הטלק שלה גרמו לסרטן. מוצרי טלק, המשמשים בתעשיית הקוסמטיקה למגוון רחב של מוצרים, מצויים במוקד מחלוקת בשנים האחרונות בעקבות טענות על קשר אפשרי בין השימוש בהם לבין התפתחות מחלות סרטן מסוימות.

המשבר של פרספרס משקף מגמה רחבה יותר בתעשיית הקוסמטיקה העולמית, שבה חברות נאלצות להתמודד עם פיקוח מוגבר על בטיחות מוצריהן ועם דרישה גוברת לשקיפות מצד הצרכנים. תביעות דומות הוגשו נגד חברות קוסמטיקה גדולות אחרות, מה שמעיד על הסיכונים המשפטיים והפיננסיים הניצבים בפני החברות בתעשייה זו.
צעד זה של פרספרס עשוי להשפיע משמעותית על שרשרת האספקה של תעשיית הקוסמטיקה העולמית. כספק מרכזי של רכיבים למותגים מובילים, הקריסה של החברה עלולה לגרום לשיבושים באספקת חומרי גלם חיוניים ולהוביל לעיכובים בייצור ובשיווק של מוצרי קוסמטיקה פופולריים.
עבור סומיטומו קורפ, תאגיד הסחר היפני הענק, ההתפתחות זו מהווה אתגר משמעותי. החברה תצטרך להתמודד לא רק עם ההפסדים הכספיים הישירים, אלא גם עם ההשלכות על המוניטין שלה ועל יחסיה העסקיים עם שותפים בתעשיית הקוסמטיקה העולמית. סביר להניח כי סומיטומו תידרש לבחון מחדש את אסטרטגיית ההשקעות שלה בתחום הקוסמטיקה ולשקול צעדים לניהול סיכונים בעתיד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רון לאודר
    איב סן לורין 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתר שממציאמכל יום " ענקית " אחרת ברחבי התבל ש....איש לא מכיר איש לא ידע איש לא שמע
    סגור