משפט

ענקית הטיפוח קורסת: נכנסת לפשיטת רגל אחרי התביעות שחטפה

יותר מ-200 תביעות משפטיות שהוגשו נגד החברה הבינ"ל אייבון, בטענה שמוצריה המכילים טלק גרמו לסרטן, הביאו לקריסה ולצעד הדרמטי
מערכת ice | 
קרם (צילום fr)
אייבון, חברת הקוסמטיקה האמריקאית האגדית שפעם הייתה שווה כ-21 מיליארד דולר, הגישה בקשה לפשיטת רגל בארצות הברית. זהו צעד דרמטי שמסמן את סופו של עידן בתעשיית היופי העולמית ומעלה שאלות נוקבות על האחריות התאגידית ובטיחות מוצרי קוסמטיקה.
הסיבה המרכזית למשבר: יותר מ-200 תביעות משפטיות שהוגשו נגד החברה בטענה שמוצריה המכילים טלק גרמו לסרטן. הטלק, מינרל שנמצא בשימוש נרחב במוצרי איפור ואבקות פנים, נקשר לאחרונה לסיכון מוגבר לסרטן, במיוחד כאשר הוא מזוהם באסבסט. למרות הכחשותיה של אייבון, פסיקות משפטיות אחרונות הטילו על החברה קנסות כבדים, כולל פיצוי של יותר מ-50 מיליון דולר לאישה מאריזונה שטענה כי חלתה בסרטן בעקבות שימוש במוצרי החברה.

המשבר של אייבון מהדהד מקרים דומים בתעשייה, כמו הפשרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון בסך 6.5 מיליארד דולר בגין תביעות דומות הקשורות לאבקת התינוקות שלה. אלה מעלים שאלות קריטיות לגבי הרגולציה בתעשיית הקוסמטיקה ואת הצורך בשקיפות רבה יותר מצד החברות לגבי רכיבי מוצריהן.
עבור אייבון, שכבר נסוגה מהשוק האמריקאי ב-2016, פשיטת הרגל מסמנת נקודת מפנה קריטית. המנכ"ל החדש, קריסטוף ניירינק, מבטיח להתמקד בחידוש המותג ומודרניזציה של מודל המכירות הישיר, אך האתגרים העומדים בפניו עצומים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה