השוק

מותג הקוסמטיקה קרס, ענקית ההשקעות איבדה 700 מיליון דולר

הצלחת 'ביוטי קאונטר' משכה את תשומת לבה של ענקית ההשקעות קרלייל, שרכשה את החברה ב-2021 עבור 600 מיליון דולר, בתקווה להגדיל את המכירות השנתיות למיליארד דולר ולהנפיק את החברה. אולם, כמעט מיד לאחר הרכישה, החלו הבעיות, למרות השקעות נוספות של קרלייל וניסיונות לשדרג את הטכנולוגיה, המכירות צנחו
מערכת ice | 
קוסמטיקה (צילום vecteezy, freepik)
עלייתה ונפילתה של חברת הקוסמטיקה ביוטי-קאונטר מהווה סיפור מרתק על השאיפות והסיכונים בתעשיית היופי. המותג, שנוסד ב-2011 על ידי גרג רנפרו, התבסס על רעיון ה"קוסמטיקה הנקייה" והתרחב במהירות באמצעות מודל שיווק רב-שכבתי (MLM).
הצלחתו משכה את תשומת לבה של ענקית ההשקעות קרלייל, שרכשה את החברה ב-2021 תמורת 600 מיליון דולר, בתקווה להגדיל את המכירות השנתיות למיליארד דולר ולהנפיק את החברה.

אולם, כמעט מיד לאחר הרכישה, החלו הבעיות. מוכרות עצמאיות, שהיוו את עמוד השדרה של החברה, החלו לעזוב בהמוניהן. ניסיונות לשנות את מבנה התגמול ולהתאים את אסטרטגיית המותג נתקלו בהתנגדות עזה. המעבר למכירה ישירה דרך רשתות קמעונאיות כמו אולטה פגע עוד יותר במוכרות העצמאיות. למרות השקעות נוספות של קרלייל וניסיונות לשדרג את הטכנולוגיה, המכירות המשיכו לרדת.
על פי דה מרקר, הניסיון להחזיר את רנפרו לתפקיד מנהיגותי בתחילת 2024 לא הצליח להציל את החברה. באפריל 2024, ביוטי-קאונטר עוקלה, וקרלייל נאלצה לוותר על השקעתה של 700 מיליון דולר. רנפרו רכשה את הזכויות לשם המותג ונכסים נוספים, אך עתידה של החברה נותר לוט בערפל.
סיפורה של ביוטי-קאונטר מדגים את האתגרים הייחודיים של מודל ה-MLM בתעשיית היופי. בעוד שהמודל אפשר צמיחה מהירה בתחילה, הוא גם יצר תלות רבה במוכרות העצמאיות ובנאמנותן למותג. כאשר הנאמנות הזו נפגעה, קרסה כל המערכת. בנוסף, הסיפור מדגיש את הקושי בשילוב בין תרבות חברתית-קהילתית של מותג לבין האינטרסים הפיננסיים של משקיעי הון פרטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה