השוק

המאבק של תושבי חיפה השתלם: הממשלה נכנעה ותפסיד 126 מיליון שקל

תש"א צפויה להפסיד 126 מיליון שקל מפינוי מכלי אחסון של דלק ונפט במפרץ חיפה, זאת לאחר שנכנעה לזעם ולמאבק של תושבי חיפה
מערכת ice |  1
מפרץ חיפה (צילום ניר בלזיצקי, דוברות עיריית חיפה)
החברה הממשלתית תשתיות אנרגיה (תש"א) צפויה להפסיד 126 מיליון שקל מפינוי מכלי אחסון של דלק ונפט במפרץ חיפה, זאת לאחר שנכנעה לזעם ולמאבק של תושבי חיפה.
על פי הדיווח היום (שלישי) ב"גלובס", ההפסד הצפוי נחשף במסגרת תשקיף הנפקת האג"ח של תש"א, בו היא מתכוונת לגייס חצי מיליארד שקל. המהלך מגיע אחרי שרק לאחרונה נודע כי במסגרת התוכנית לשיקום מפרץ חיפה, נחתם הסכם בין תש"א לבין עיריית חיפה לפינוי מכלי הדלק בקריית חיים. 
פינוי המכלים יעשה בפיקוח המשרד להגנת הסביבה, ולאחר מכן תתבקש תש"א לבצע סקר בשטח שפונה. במידה ויתגלה כי נגרם נזק סביבתי בעקבות מכלי הדלק, במשרד הסביבה מסרו כי תש"א תטפל במפגע במידה ויתגלה כזה. 
הסכם הפינוי התקבל במסגרת החלטת הממשלה לפינוי המפעלים הפטרוכימיים במפרץ. עידית סילמן, השרה להגנת הסביבה, בירכה על המהלך ומסרה כי מדובר ברגע היסטורי: "אנו עדים היום לתוצאות של שנים של עבודה מאומצת ומחויבות לשינוי. אני מברכת את עובדי המשרד להכנת הסביבה על ההובלה והעבודה המאומצת לקיום פינוי חוות המכלים בקריית חיים. בסיורים שלי במקום נפגשתי עם התושבים ואני יודעת שזהו רגע חשוב אליו הם ייחלו". 
גם ראש עיריית חיפה, יונה יהב, בירך על ההחלטה. בראיון שקיים ברדיו 103FM אמר כי המכלים, שאוחסנו סמוך לשטחי מגורים ומוסדות חינוך, סיכנו את התושבים. "זה חלק ממגמה לפנות את כל מפרץ חיפה מכל הדברים שאנחנו לא רוצים שיהיו בעיר". לדבריו, אם המכלים היו מוצבים בתל-אביב היו מפנים אותם לפני זמן רב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה פיתאום "הפסידה"?
    גדעון 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    76 שנים (ועוד מלפני הקמת המדינה), תש"א וקודמותיה יונקות מהמדינה את כל רווחיהן. הנכסים שלהן הם הנכסים שלנו.
    סגור