השוק

דואר ישראל שומר על רווחיות: ההכנסות מזנקות ל-427 מיליון שקל

דואר ישראל שלאחרונה הופרט יעבור בעוד כמה ימים לבעליו החדשים: קבוצת מילגם הפניקס ליימן שליסל, מפרסם את תוצאותיו ברבעון השני של השנה. הדואר מציג בנתוני הדו"ח המשך רווחית עקבית מצד אחד ושיפור במתן השירות ללקוח מהצד השני
מערכת ice | 
דואר ישראל (צילום shutterstock)
חברת דואר ישראל, שומרת על רווחיות עקבית מאז הרבעון הראשון של 2023, על אף השפעת המלחמה על הפעילות הקמעונאית, שירותי מט"ח ופעילות הסחר המקוון הבינלאומי, ומדווחת היום (חמישי), על תוצאותיה ברבעון השני של השנה. הדואר הגיע ברבעון לרווח נקי בגובה 48 מיליון. החברה רשמה צמיחה בהכנסות בכלל מגזרי הפעילות זאת לצד שיפור במדדי השירות ומעבר לתזרים חיובי.
לאחר סיום הרבעון השני של השנה, הדואר שילם בשתי פעימות שהסתכמו ב-170 מיליון שקל את חובו למנהל הדואר בסין. החברה העבירה במהלך אוגוסט כ-130 מיליון שקל, ותבצע העברה של כ-40 מיליון שקל נוספים בימים הקרובים. החזרים אלו משלימים את סגירת החוב של דואר ישראל לדואר סין, בהמשך להחזר של 100 מיליון שקל שבוצע ב-2023.
בתקופת הרבעון השני, הושלם פיילוט של סוכנות הביטוח 'דואר ביטוח' להשקת פעילות בתחום ביטוחי הרכב ביחידות דואר נבחרות, ולאחר תקופת הדו"ח הורחבה הפעילות ליותר מ-100 יחידות דואר. החברה החלה לאחרונה להציע ביטוחי נסיעות בנוסף לביטוחי רכב, כאשר השיווק נעשה במודל 'סוכן אובייקטיבי' המיטיב עם הצרכן.
מדדי השירות ממשיכים להשתפר, עם ירידה של 7% במספר התלונות על הדואר במחצית הראשונה של שנת 2024 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בסך התלונות, לצד ירידה בזמני ההמתנה בסניפים ובשירות הטלפוני, מגיעה בהמשך למהלכים רוחביים ארגוניים וטכנולוגיים לשיפור השירות, בהשקעה כוללת שצפויה להסתכם בכ-100 מיליון שקל.
הרווח הנקי הסתכם ב-48 מיליון שקל ברבעון השני של 2024, בהשוואה ל-152 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תחזיות החברה צפו הפסד ברבעון השני על רקע השפעת המשך המלחמה על תחום הסחר המקוון ועל הפעילות הקמעונאית ביחידות הדואר.
הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השני של 2024 בכ-73 מיליון שקל כולל רווחי הון ולאחר הפרשות חד פעמיות לפרישת עובדים, לעומת רווח תפעולי של 171 מיליון שקל במהלך התקופה המקבילה בשנה שעברה.
הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני של 2024 לסך של 427 מיליון שקל בהשוואה ל-413 מיליון שקל ב-2023, צמיחה של 3.5% בזכות חזרה מהירה לצמיחה בהכנסות הסחר המקוון עם הרחבת הפעילות מול לקוחות קיימים וחדשים בסחר הבינלאומי והפנים ארצי, וצמצום ההשפעה של המלחמה על הפעילות הקמעונאית ביחידות הדואר.
בחלוקה למגזרי פעילות, מגזר השירותים הפיננסיים (בנק הדואר) הציג עלייה של כ-6% בהכנסות, על רקע צמיחה בהכנסות משירותי עו"ש והמשך ההשפעה החיובית של ריבית בנק ישראל, ועל אף הפגיעה בפעילות המרות מט"ח בשל צמצום ביציאת ישראלים לחו"ל וירידה במספר העובדים הזרים בישראל בהשפעת המלחמה.
הכנסות מגזר שירותי דואר וקמעונאות צמחו בשיעור של 2.7% על רקע גיוס לקוחות חדשים בתחום הדואר וטיוב תמחור כלכלי לשירותים, ועל אף המגמה המתמשכת של ירידה בהיקף שליחת המכתבים והשפעת המלחמה על הופעות קהל ביחידות הדואר.
מגזר שירותי הסחר חזר גם הוא למגמת צמיחה עם גידול של 2.6% בהכנסות בזכות הסכמים חדשים עם לקוחות בינלאומיים וחתימה על הסכמים חדשים עם לקוחות גדולים בתחום הסחר המקוון בישראל.
דוד לרון מנכ"ל דואר ישראל, מסר: "ההישגים יוצאי הדופן של דואר ישראל בולטים במיוחד על רקע תקופת המלחמה והשפעתה על המשק. תכנית ההבראה יושמה בהצלחה והתוצאות הן מעבר ליעדים שקבענו, בזכות העובדים המסורים ושיתוף הפעולה שבין ההנהלה ונציגות העובדים למען המטרה המשותפת. השיפור ביכולות ובשירות הביא לכניסת לקוחות חדשים ולגידול בהכנסות בכל מגזרי הפעילות. כולנו ב'דואר ישראל' מצפים לכניסה מהירה של הבעלים החדשים לחברה, ומחויבים להצעיד אותה לעידן חדש של צמיחה והתחדשות".
מישאל וקנין יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, התייחס לנתוני הדו"ח ואמר כי: "התוצאות הן פרי מאמץ של אלפי עובדים מסורים, שביצעו מהפך בחברה שרק לפני שנתיים עמדה על סף פשיטת רגל. המהפכה בדואר ישראל מוכיחה שאפשר גם אחרת ועד כמה חיוני לנתק את הפוליטיקה מהשפעה על חברות ששייכות לציבור ותפקידן להעניק שירות לציבור".
קרן אצלאן סמנכ"לית הכספים בדואר ישראל, ציינה: השבוע ציינו אבן דרך משמעותית לחברה, עם השלמת הסדרת החוב לדואר סין, שרק לפני שנה וחצי עמד על כרבע מיליארד שקל. העובדה שנוכל לפרוע את יתרת החוב בהזרמת 170 מיליון שקל בזמן קצר ממקורות עצמאיים, מעידה על חברה בריאה שזוכה לאמון מהמערכת הבנקאית. מתחילת 2023, החברה שומרת על רווחיות ומצליחה לשמור על צמיחה בהכנסות למרות השפעת המלחמה על הפעילות בסניפים, על שירותי המט"ח ועל תחום הסחר הבינלאומי, בין השאר בזכות הטמעת מודלים כלכליים בתמחור ובבניית מוצרים וגיוס לקוחות חדשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה