השוק
מנכ"ל דואר ישראל חושף: "החברה עמדה על סף פירוק"
בשבוע בו דואר ישראל נרכש ב-461 מיליון שקל, משיב המנכ"ל דוד לרון לטענות כי המחיר היה נמוך: "דווקא מדובר בקצה העליון להערכות השווי, וצריך לקחת בחשבון שיחד עם החוב, מחיר העסקה למעשה כ-900 מיליון שקל". על ניסיון הדחת היו"ר על ידי שר התקשורת אמר: "הדחה משיקולים לא מקצועיים זו סוגיה ערכית"
בתחילת השבוע שעבר הוכרז כי חברת דואר ישראל עוברת לידיים פרטיות, כאשר הזוכה במכרז היא קבוצת המשקיעים בהובלת החברות מילגם בשיתוף הפניקס ביטוח, הפניקס גמל וליימן שליסל. המחיר הצנוע: 461 מיליון שקל "בלבד".
לאחר הודעת הזכייה הודיעו הרוכשים כי "חברת דואר ישראל היא אבן יסוד בהיסטוריה הכלכלית של מדינת ישראל והוסיפה כי "אנו שואפים לחולל מהפכה צרכנית שתיטיב עם אזרחי ישראל".
מי שהכינו את חברת הדואר להפרטה היו יו"ר הדירקטוריון מישאל וקנין – ששר התקשורת שלמה קרעי ניסה להדיח ונבלם - והמנכ"ל דוד לרון. בריאיון למוסף ממון בידיעות אחרונות, אמר דוד לרון מחיר העסקה הוא דווקא "טוב והוגן לכל הצדדים". לדבריו, המדינה הזמינה שתי הערכות שווי מקצועיות לדואר, אשר אחת מהן עמדה על 205 מיליון שקל, והשנייה על 470 מיליון שקל. ובנוסף, "קבוצת מילגם לוקחת על עצמה בנוסף חוב של כ־400 מיליון שקל, כך שמחיר העסקה הכולל הוא למעשה כ־900 מיליון שקל".
עוד מגלה לרון בריאיון כי לאחר שדואר ישראל עמד כבר שלוש פעמים בפני תהליכי הפרטה, והדבר לא קרה, לדבריו "אם המהלך לא היה מסתיים עכשיו, קבוצות המשקיעים היו מתפזרות, ולא היה ניתן עוד לגייס מחדש אמון של משקיעים אחרים כדי לחזור אליו". לרון מעריך כי תקציב המדינה לא היה עומד בנטל יצור עוד תוכנית הבראה לדואר - וזה היה מביא לפירוק החברה.
על ניסיון ההדחה של היו"ר מישאל וקנין על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, שבוטל על ידי בית המשפט, אמר דוד לרון לידיעות: " "זו הייתה התקופה הקשה ביותר שלי בתפקיד. ראיתי בסוגיה של הדחת יו"ר חברה ממשלתית משיקולים שאינם שיקולים מקצועיים סוגיה ערכית".
עוד ב-
כזכור, תחילה עלו הערכות כי קבוצת מילגם תרד מרכישת הדואר לאור הרכישה של גט טקסי (פנגו בשליטת מילגם וקרן תש"י), מה שקירב את הזכייה במכרז לאיש העסקים רמי לוי יחד עם דלק ישראל - אך לבסוף מילגם ניגשה ואף הגישה את ההצעה הטובה ביותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.דוד לרון אני אהיה מתורבת ולא אגיד דעתי עלייך (ל"ת)לירון 05/2024/26הגב לתגובה זו1 1סגור
-
8.המנכל הכי כושל בעולםתומר 05/2024/26הגב לתגובה זו3 2את השירותים בתחנה המרכזית לא הייתי נותן לו לנהל . סך הכל ניהל מונופול וגם זה עם ים תקלות . במחירים בשמים ושירות על הפנים כישלון מוחלט כזה היה קשה מאוד למצואסגור
-
7.בצער למדנו אן נבל גדול מ קרעיYl 05/2024/26הגב לתגובה זו1 0לפחות אני יודע ורגוע גם המקורבים ל ביבי מרגישים בחילה עמוקה ספק עם בן גביר היה מוחן לקבל את החנפן לשרות המפלגהסגור
-
6.הדואר המונופול, דורש מחיר מופקע להובלה מעצמאים קטניםהפטריוט 05/2024/26הגב לתגובה זו2 0הדואר דורש מחיר מופקע מעצמאים קטנים, על משלוח חבילה (עד 20 ק"ג) בדואר שליחים, של 55.8 ₪, עם קניית חובה של 10 קופונים מינימום, במחיר 558 ₪. כאשר חברות גדולות משלמות רק 20 עד 30 ₪ לחבילה במשקל זהה!! זוהי עבירה על החוק, וכדאי שהממונה על ההגבלים העסקיים יבדוק את זה! תודהסגור
-
5.הדואר המונופול, דורש מחיר מופקע להובלה מעצמאים קטניםהפטריוט 05/2024/26הגב לתגובה זו1 0הדואר דורש מחיר מופקע מעצמאים קטנים, על משלוח חבילה (עד 20 ק"ג) בדואר שליחים, של 55.8 ₪, עם קניית חובה של 10 קופונים מינימום, במחיר 558 ₪. כאשר חברות גדולות משלמות רק 20 עד 30 ₪ לחבילה במשקל זהה!! זוהי עבירה על החוק, וכדאי שהממונה על ההגבלים העסקיים יבדוק את זה! תודהסגור
-
4.איזה מנכל זה וואלה הפיל את הדואר מכרו בחצי מחירחי 05/2024/26הגב לתגובה זו3 1איך לא ראיתם זאתסגור
-
3.ניהול כושלחי 05/2024/26הגב לתגובה זו2 2אם חברה מגיעה שלוש פעמים לסף פשיטת רגל זה מצביע על כשל ניהולי בחברה. ויו"ר דירקטוריון הוא האדם האחראי על בניית מתווה עסקי לחברה כדי למנוע ממנה לפשוט אגל וגם למנוע ממנה להגיע לכל כך הרבה תוכניות הבראה. תפקיד המנכ"ל הוא לדאוג ליישום בשטח של החלטות הדירקטוריון. לכן הדחת יו"ר דירקטוריון בחברה כושלת כמו דואר ישראל, מבלי להיכנס כרגע לסיבות האמיתיות ולנקודה בה החל המשבר בחברה, צריך לשלם מחיר על כשלונותיו וזה אומר לשים את המפתחות על השולחן ולא לחכות להדחה.סגור
-
2.דואר ל ידיים. פרטייותחח 05/2024/26הגב לתגובה זו0 2אפשר להגיד כמה מרוויחים ב דואר עובדים. פשוטל ממשלה לא מספיק כסף מוכרת הכל. מתי מוכרים ממשלה לא יעילה. ו בזבזניתסגור
-
1.יופי, לא פשטה רגל על מתעללת בלקוחותרחל 05/2024/26הגב לתגובה זו1 1התייעלות הדואר באה חד משמעית על חשבון הלקוחות. רוב הסניפים נסגרו ואלה שנשארו פתוחות בשעות לא הגיוניות למי שעובד, החבילות שנשלחות למפיצים פרטיי, נשלחות לעיתים למקומות מרוחקים מאד מהכתובת הנמען. בקיצור, כאוס מוחלט.סגור