השוק

לאחר המכירה ההיסטורית: בדואר ישראל מרוצים מהדו"ח - "עוברים לצמיחה"

לאחר שנמכרה לראשונה בתולדותיה לידיים פרטיות, חברת דואר ישראל מפרסמת היום את הדו"ח הרבעוני הראשון לשנת 2024. על פי הדו"ח, הרווחיות אמנם ירדה בהשוואה לשנה שעברה, אך היא עדיין נשמרה גם בתקופת המלחמה
מערכת ice | 
דוד לרון (צילום סיון פרג', shutterstock)
על פי נתוני הדו"ח שפורסם היום (רביעי), הרווח הנקי של דואר ישראל ברבעון הראשון לשנת 2024, הסתכם ב-4 מיליון שקל, כאשר זאת בהשוואה ל-23 מיליון שקל (8 מיליון שקל בנטרול רווחי הון), בתקופה המקבילה אשתקד. וזאת לאחר שתחזיות החברה צפו הפסד ברבעון הראשון על רקע השפעת המשך המלחמה על תחום הסחר המקוון ועל הפעילות הקמעונאית ביחידות הדואר. 
עוד צוין בדו"ח כי הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם בכ-24 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 45 מיליון שקל, כולל רווחי הון בסך 30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, הכנסות החברה הסתכמו לסך של 425 מיליון שקל, בהשוואה ל-436 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, נתון המשקף ירידה של פחות מ-3% בזכות התייצבות מהירה בהכנסות הסחר המקוון, עם הרחבת הפעילות מול לקוחות קיימים וחדשים בסחר הבינלאומי והפנים ארצי, וצמצום ההשפעה של המלחמה על הפעילות הקמעונאית ביחידות הדואר.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל התייחס לתוצאות הכספיות שפורסמו ואמר: "חברת דואר ישראל שומרת על רווחיות עקבית מאז אישור תכנית ההבראה בדצמבר 2022, וכעת אנו עוברים לשלב הצמיחה שמגיע ביחד עם השלמת ההפרטה והמעבר לבעלות פרטית".
עוד אמר המנכ"ל לרון: "התגובה המהירה של החברה בהתאמת הפעילות להשלכות המלחמה היא תוצאה של שיתוף הפעולה של נציגות העובדים וכלל העובדים, שביד אחת עם צוות הנהלה מצוין, הביאו את הדואר להצלחה יוצאת הדופן של מהלכי ההבראה וההפרטה בתקופה מאתגרת למשק הישראלי."
מישאל וקנין, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל אמר: "דו״חות הרבעון הראשון מצביעים על המשך השיפור במדדים הפיננסיים של החברה, במקביל לעלייה עקבית באיכות השירות שהחברה מספקת לציבור ובמעבר לשירותים מתקדמים. זו תוצאה של עבודה טובה של אלפי עובדים מסורים, תחת הנהלה חזקה ובהובלתו של המנכ״ל דוד לרון, שנכנס לתפקיד בדיוק לפני שנתיים. החברה ערוכה לכניסה הקרובה של הרוכשים החדשים, עם תוכנית מסודרת להשקעות באוטומציה ובדיגיטציה - כדי להזניק את השירות לציבור אל המאה ה-21."
קרן אצלאן, סמנכ"לית הכספים בדואר ישראל אמרה: "בשנה זו ההבראה של הדואר כבר משתקפת גם בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שבניכוי פריטים מיוחדים הנוגעים בעיקר להשלכות חד פעמיות של הסכמי השכר במשק, מציג נתון חיובי. אנחנו רואים חזרה לפעילות צומחת במגזר הסחר, ויציבות פיננסית עם אופק שמאפשר לחברה להתקדם עם התכנית האסטרטגית לפיתוח והרחבה של תחומי פעילות חדשים וקיימים." 
ככור, בתאריך 11 ביולי 2023, בהמשך לאישור צו האינטרסים למכירת דואר ישראל בוועדת השרים לענייני הפרטה, פרסמה רשות החברות הממשלתיות את 'נוהל המכירה' לדואר, ובכך נפתח באופן רשמי ההליך למכירת 100% מאחזקות המדינה בחברת הדואר למשקיע פרטי או קבוצת משקיעים.
ב-25 ביולי התקיים כנס משקיעים ראשון בהשתתפות עשרות מתעניינים ברכישת הדואר, וב-8 באוגוסט התקיים כנס נוסף, דיגיטלי בשפה באנגלית, בו השתתפו עשרות מתעניינים נוספים. ב-12 בספטמבר הושלם השלב הראשון של הליך ההפרטה, בהגשת פניות על ידי משקיעים פוטנציאלים.
לאחר בחינת הפניות, נפתח חדר המידע ל-9 קבוצות משקיעים שאושרו על ידי רשות התחרות ורשות החברות להתמודדות במכרז, והפקידו ערבות בהתאם. ב-16 במאי 2024 הוגשו הצעות מחיר לרכישת הדואר על ידי שתי קבוצות משקיעים, וב-19 במאי 2024 בחרה רשות החברות הממשלתיות בהצעה של קבוצת המשקיעים מילגם- הפניקס- ליימן שליסל לרכישת דואר ישראל בעבור 461 מיליון שקל.
במהלך השבועות הקרובים יושלמו האישורים הרגולטוריים הנדרשים והליך ה-Closing למכירה, והבעלות על חברת דואר ישראל תועבר מידי המדינה לרוכשים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה