השוק

הפתעה: נתח שוק הממתקים של שטראוס חזר לרמות של לפני המשבר

מנתונים שהגיעו לידי ice עולה כי נתח השוק של ממתי שטראוס שמשווקים תחת המותג 'עלית' חזרו לרמות של לפני המשבר ובנקודות זמן מסוימות אף עלו על הנתונים הקודמים; גורם בשוק ההון: התייצבות במחירי הקקאו והקפה יהפכו את הממתקים למנוע רווחיות חזק
ניצן כהן |  9
עפרה שטראוס (צילום מסך כאן 11, shutterstock)
מנתונים שהגיעו לידי ice עולה כי נתח השוק של ממתקי שטראוס שמשווקים תחת המותג 'עלית' חזרו לרמות של לפני המשבר הגדול שפקד את החברה וזה אומר שכרגע נתח הממתקים של שטראוס עומד על 27% כשלפני המשבר נתח השוק של ממתקי 'עלית' נע בטווחים של 25% עד 28% וזה אומר שהמשבר הסתיים והחברה חזרה לרמות שהיא מכירה ומרגישה נוח שם ונראה שגם המשקיעים מרגישים בנוח שם.
מהדוחות של שטראוס עולה כי המכירות של מגזר תענוג והנאה (חטיפים וממתקים) במחצית הראשונה עמדו על 632 מיליוני שקלים, עלייה של כ-20.9%, והמכירות ברבעון השני עמדו על 271 מיליוני שקלים, עלייה של כ-24.8% מהרבעון המקביל אשתקד.
פעילות המגזר רשמה רווח תפעולי של כ-30 מיליוני שקלים במחצית הראשונה, עלייה של כ-28.5% מהמחצית המקבילה אשתקד, והפסד של כ-12 מיליון שקלים ברבעון השני. פעילות הממתקים עומדת על נתח שוק של 26.9% ברבעון השני, עלייה קלה מהרבעון הקודם.
עכשיו נסביר מדוע נקודת המוצא של פעילות הממתקים כרגע היא לא פחות ממצוינת עבור החברה: מתחילת השנה עלו מחירי הקקאו בלא פחות מ-240% כלומר כששטראוס קנתה קקאו כדי להכין ממנו שוקולד פרה, היא שילמה יותר כמעט פי 3.5 יותר ממה שהיא שילמה על קקאו בשנה שעברה ואם אנחנו מדברים על קפה הרי שהיא שילמה 55% יותר ממה שהיא שילמה על פולי קפה (ירוק) בשנה שעברה וזה כבד מאוד.
אז אם בכל זאת אלה הנתונים מה הופך את הדברים לטובים כל-כך עבור שטראוס? אם בכל זאת החברה הצליחה להגדיל את המכירות, להגדיל את הרווחיות תוך שהיא מגלגלת חלק קטן מאוד מעליית חומרי הגלם על הצרכן, משמעות הדברים שהיא הצליחה לייעל את תהליכי הייצור ולהגדיל את המכירות ולכן, גורם בכיר בשוק ההון אומר הבוקר ל-ice "מחירי הקפה והקקאו לא יישארו גבוהים לנצח ובטח לא יעלו לנתח בשיעורים גבוהים כאלה ולכן אם המחירים יתייצבו שלא לדבר על ירדו, זה יקבל ביטוי בדוחות של הסיגמנט".
כאן המקום לציין ששי באבד מעביר את שטראוס תהליכי התייעלות מרשימים. אמנם קל להסתכל על פיטורי העובדים שעברה החברה אבל התהליך העמוק יותר עובר דווקא בתחומי הדיגיטציה שעובר מתהליכי הייצור, שיפור פעילויות המרלו"גים וכן הלאה ומכאן שנראה ששטראוס לא רק התגברה על המשבר בסיגמנט הממתקים אלא היא מציבה את עצמה בנקודת פריצה משמעותית כשהסיטואציה בישראל תירגע מעט.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שטראוס פלוס
    אדי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בבקשה תחזירו לאפליקציה שטראוס פלוס שוברים לרכישה של מוצרי שטראוס כמו שהיה בעבר.
    סגור
  • 5.
    לא קונים
    שבתאי 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברת שטראוס שולטת על 90 אחוז מהשוק יש לה מוצרים שלא מסומנים והציבור קונה בלי לדעת יש לה גם חברות בת על הכנסת להוציא חוק שכל חברה תסמן כמו שהבנקים מגבלים את הציבור למניעת און כך צריך להגביל אותם אז אפשר לעשות חרם שיפגע בהם עם המחירים המופקעים
    סגור
  • 4.
    לא קונים שטראוס (ל"ת)
    שבתאי 08/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    לא קונה שטראוס
    רמי ב 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חברה שהצטרפה ותמכה בהפגנות נגדי ונגד הבחירה של בקלפי
    סגור
  • גם לא צריכים אותך הכל טוב (ל"ת)
    שיר 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    כמה כסף?
    שי 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה עולה כתבה ממומנת היום באייס?
    סגור
  • 1.
    שאפו למנכ״ל יפתח עצמון
    עינת 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בסוף מי שעשה את ההבדל בין השנה שנה שעברה זה הניהול בניצוחו של יפתח עצמון עוד הצלחה תחת ניהולו. צריך לדעת למי באמת לפרגן.
    סגור
  • מנכל חלש מאוד
    בני 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גוזר את הקפונים שהשאירו לפניו הוא אחד המנכלים הכי חלשים היום במשק יחסי אנוש גרועים ואיש מקצוע חלש!
    סגור
  • תכלס (ל"ת)
    שיר 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור