השוק

ענקית הקניות קורסת: המניות צונחות ב-29%, כ-55 מיליארד דולר נמחקו

מניית PDD Holdings, החברה האם של אתר הקניות טימו ופלטפורמת המסחר הסינית פינדודו חוותה טלטלה לאחר שהציגו הכנסות של 13.64 מיליארד דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים שעמדו על 14 מיליארד דולר
מערכת ice |  3
Temu ,Shein (צילום shutterstock)
בשוק ההון האמריקאי נרשמה אמש תנודתיות חריפה במניית PDD Holdings, החברה האם של אתר הקניות טימו ופלטפורמת המסחר הסינית פינדודו. המניה צנחה ב-29%, מחיקה דרמטית של כ-55 מיליארד דולר משווייה. זוהי הנפילה היומית החדה ביותר מאז הנפקת החברה ב-2018, והיא מסמנת נקודת שפל משמעותית בתולדותיה של אחת מענקיות המסחר המקוון הגדולות בסין.
הטריגר לקריסה היה פרסום תוצאות הרבעון השני של החברה, שהציגו הכנסות של 13.64 מיליארד דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים שעמדו על 14 מיליארד דולר. למרות שורת רווח מרשימה, כולל זינוק של פי 2.6 ברווח התפעולי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, השוק התמקד בהחמצת יעד ההכנסות ובתחזית הזהירה של הנהלת החברה לגבי העתיד.
מאחורי המספרים מסתתר סיפור מורכב של שינויים בהרגלי הצריכה הסיניים ותחרות מתעצמת בשוק המסחר האלקטרוני. המנכ"ל המשותף של PDD, צ'ן לי, הצביע על אתגרים משמעותיים הניצבים בפני החברה, כולל ביקוש צרכני משתנה ואי-ודאות בסביבה הגלובלית. הוא ציין כי צרכנים נוטים יותר להוציא כסף על חוויות מאשר על מוצרים חומריים, מגמה המאתגרת את המודל העסקי המסורתי של חברות מסחר אלקטרוני.
התחרות העזה בשוק הסיני מהווה גורם מכריע נוסף במשוואה. ענקיות כמו עליבאבא ו-JD.com מציעות מבצעים והנחות משמעותיות, מה שמגביר את הלחץ על PDD לשמור על נתח השוק שלה. זאת, על רקע כלכלה סינית שברירית, משבר מתמשך בסקטור הנדל"ן ושיעורי אבטלה גבוהים בקרב צעירים - כל אלה מובילים לצמצום בהוצאות הצרכנים.
למרות התמונה המאתגרת, יש הרואים בנפילה החדה הזדמנות השקעה. שון ריין, מייסד ומנהל קבוצת מחקר השוק הסיני, טוען כי התגובה הייתה מוגזמת וכי זו עשויה להיות נקודת כניסה אטרקטיבית למשקיעים. עם זאת, אנליסטים אחרים מביעים דאגה מהטון הפסימי של הנהלת החברה ומהאי-ודאות לגבי יכולתה של PDD לצלוח את האתגרים הנוכחיים בשוק. התפתחויות אלו מדגישות את המורכבות והדינמיות של שוק המסחר האלקטרוני הסיני, ומעלות שאלות לגבי עתידן של חברות המסחר המקוון בעידן של שינויים כלכליים וחברתיים מהירים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טימו זה חברה שצריך להיתרחק ממנה כמו מאש (ל"ת)
    פנסיונר 08/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    תמו חברה כושלת , שרות גרוע הכל גרוע שם חוץ מה הפירסום
    ציקו 08/2024/27
    הגב לתגובה זו
    10 4
    החברה הזאת יכולה לרדת גם עוד 15-25% בלי למצמץ , הם כישלון מהלך . אוהב כספו ירחק ממני כזאת ... חברה בלי ערכים וכבוד
    סגור
  • מי אתה! (ל"ת)
    שמפו 08/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור