השוק

חברת הקנאביס הישראלית חוגגת: ההכנסות זינקו ל-85 מיליון שקל

שיח מדיקל גרופ, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2024. בנתוני הדו"ח החברה מציגה המשך בתהליך הצמיחה, עם שיפור בהכנסות וגידול משמעותי ברווחיות
מערכת ice | 
יוגב שריד (צילום תמי בר-שי)
חברת הקנאביס הרפואי שיח מדיקל גרופ, אשר נמצאת בבעלות משפחת שריד, פרסמה את תוצאותיה ברבעון השני והמחצית הראשונה של השנה. בדו"חות, החברה מציגה עלייה מרשימה בהכנסות ועלייה ברווחיות.
במהלך הרבעון השני, הכנסות החברה הציגו עלייה של 20% כאשר הם הגיעו לסכום כולל של 43.3 מיליון שקל, לעומת 36.1 מיליון שקל בתקופה ברבעון המקביל אשתקד. בהמשך לכך, מחילת השנה שיח מדיקל הכניסה 85 מיליון שקל, גידול של 17% לעומת הנתון של השנה שעברה שעמד על 72.9 מיליון שקל. 
הרווח הגולמי בתקופת הרבעון זינק ב-57% ל-17.3 מיליון שקל, לעומת 11.11 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. בחציון הראשון של השנה הציג גידול של 17% ל-26.2 מיליון שקל בהשוואה ל-22.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. לפי טענות שיח מדיקל, השיפור המשמעותי נובע מתמהיל המוצרים שנמכרו במהלך התקופה לצד, הפעלת מפעל שיח.
גם ברווח התפעולי, שיח מדיקל מציגה זינוק משמעותית כאשר לאורך הרבעון השני היא רשמה הרווח התפעולי של 7 מיליון שקל, לעומת 200,000 אלף שקל בשנה שעברה. השיפור המשמעותי ברווח התפעולי נובע בעיקר מהצמיחה בפעילות החברה תוך התייעלות ושיפור הרווחיות הגולמית.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-0.2 מיליון שקל ברבעון השני בשנה שעברה. כמו כן, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה בחציון הסתכם ב-4.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-1 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.
יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר: "אנו מסיימים רבעון מוצלח מאד ושבעי רצון מכך שחלק מהתהליכים עליהם אנו עמלים בשנה וחצי האחרונות מתחילים לבוא לידי ביטוי בתוצאות המדווחות. ברבעון הנוכחי התלכדו מספר נסיבות חיוביות וניצלנו מספר הזדמנויות אשר כל אלה יחד תמכו בפעילות החברה".
שריד, המשיך בדבריו ואמר כי: "לצד המשך מגמת הצמיחה בהכנסות, אשר נמשכת כבר 5 רבעונים ברציפות, ברבעון השני חלה עלייה משמעותית ברווח וברווחיות. מדינת ישראל עוברת שנה קשה הן בצד הביטחוני והן בצד הכלכלי. גם שוק הקנאביס הרפואי בישראל חווה אתגרים רבים עם כניסת רפורמת המרשמים וירידה בכמות המטופלים, אנו מאמינים כי בטווח הבינוני והארוך נחזור לראות עליה במספר המטופלים וכי השפעות הרפורמה וסוגיות רגולטוריות נוספות שעל הפרק יביאו בסופו של דבר להתייצבות וצמיחה של הענף".
לבסו שריד, סיכום את דבריו וציין: "דווקא על רקע תנאי השוק המשתנים ואי הוודאות, אנו מאמינים כי הדרך הנכונה לצלוח את אתגרי התקופה היא המשך ביצוע האסטרטגיה של החברה שאותה אנו מיישמים באופן עקבי ברבעונים האחרונים תוך שמירה על גמישות תפעולית ומחשבתית ואיתנות פיננסית ולכן חשוב לראות את תוצאות החציון הראשון ולהבין את הפוטנציאל הטמון בחברה שטרם מומש אנו מתמקדים בשמירה על נתח שוק תוך חיזוק המותג והגדלת הרווחיות. אנו מביאים לצרכן הצעת ערך אשר כוללת תמהיל מוצרים מגוון  ומתחדש ושואפים לחזק את הקשר עם הלקוח הסופי בין היתר באמצעות רשת בתי המרקחת שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה