בריאות

ענקית הקנאביס הישראלית במהלך ענק: רכשה מפעל ב-2.3 מיליון שקלים

להערכת החברה, כושר הייצור (אריזת תפרחות) במפעל יכול להגיע ל כ-800 ק"ג בחודש וככל שיופעלו משמרות נוספות אף ל-1.5 טון בחודש
מערכת ice | 
קנאביס (צילום vecteezy)
שיח מדיקל, הודיעה היום (שני) על רכישת מפעל לאריזה וייצור של מוצרי קנאביס רפואי המחזיק בתקן GMP-IMC ובחברה המפעילה בית מסחר לקנאביס רפואי המחזיקה בתקן GDP-IMC תמורת 2.3 מיליון ש"ח. רכישה זו הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת פעילותה לחוליות נוספות בשרשרת הערך, ייעול שרשרת האספקה ויצירת סינרגיה אנכית בין פעילויות החברה. המפעל ובית המסחר פועלים בתחום הקנאביס כיום וממוקמים באזור השרון על קרקע שהינה בשכירות ארוכת טווח מצד שלישי.
להערכת החברה, כושר הייצור (אריזת תפרחות) במפעל יכול להגיע ל כ-800 ק"ג בחודש וככל שיופעלו משמרות נוספות אף ל-1.5 טון בחודש. כושר הייצור ללא משמרות נוספות מספק את צרכי החברה ואף גבוה מכך. בשלב ראשון, בכוונת החברה להפעיל את המפעל לצורך אריזה של מוצרי החברה בלבד ובעתיד תשקול לספק שירותי ייצור לצדדים שלישיים. מתקני המפעל בעלי פוטנציאל לאפשר מתן שירותים לחברות הטכנולוגיות שבהחזקת החברה, וזאת כחלק מאסטרטגית החברה לפיתוח וייצור של מוצרים מתקדמים יותר, לשוק הישראלי והבינלאומי.
ההתקשרות בהסכם הרכישה מהווה אבן דרך משמעותית במימוש אסטרטגיית החברה להעמקת האחיזה בכל שרשרת הערך, וזאת במטרה לשמור על מעמדה כמובילה בתחום הקנאביס הרפואי ולהרחיב את פעילותה. עם השלמתה של העסקה, תחזיק החברה, לראשונה, באופן ישיר, בחוליות הייצור, האריזה, האחסון וההפצה ובכך תחזק החברה את אחיזתה בכל שלבי שרשרת הערך באופן עצמאי.
החברה מעריכה כי בטווח הארוך, השלמתה של העסקה תשפיע באופן חיובי על תוצאותיה הכספיות של החברה מהטעמים הבאים:
- קיימת סינרגיה אנכית בין פעילותה הקיימת לפעילות הנרכשת אשר תאפשר להנהלת החברה
גמישות תפעולית.
- מעבר לייצור של מוצרי החברה באמצעות המפעל עשוי לצמצם את הוצאותיה התפעוליות ובכך
להביא להגדלת הרווח של החברה.
- רכישת החברות הנרכשות תקטין את תלותה של החברה בשירותים המסופקים כיום על ידי צדדים
שלישיים.
- רכישת המפעל תאפשר ביצוע מחקר, פיתוח וייצור של מוצרים חדשים בתחום הקנאביס הרפואי.
הנהלת החברה סבורה כי רכישת החברות הנרכשות, בדגש על גובה התמורה שנקבעה בעסקה, מהווה ניצול הזדמנות אטרקטיבית ואסטרטגית בשוק הקנאביס הישראלי. יוגב שריד, מנכ"ל שיח מדיקל גרופ מסר: "אני שמח להודיע על רכישת מפעל ובית מסחר תמורת 2.3 מיליון ש"ח בלבד. הרכישה מהווה ניצול הזדמנות אסטרטגית במחיר אטרקטיבי. הצורך במפעל גבר, בין היתר, לאור הגידול בכמויות הנמכרות – את שנת 2022 אנו צפויים לסיים עם הכנסות של מעל 130 מיליון ש"ח, ברמה כזאת ראינו לנכון שמפעל בבעלותנו יהיה יחידת רווח, בנוסף אנו נמשיך לעבוד עם מפעלים נוספים ובעתיד יתכן ונציע גם לחברות אחרות לייצר במפעל זה. המעבר לייצור עצמי החל מטווח הזמן הבינוני והלאה צפויה לתרום לשיפור הרווחיות. בשנה וחצי האחרונות, אסטרטגיית שיח שמה דגש על שני מוקדים עיקריים, האחד חיזוק האחיזה בשרשרת הערך אשר ראשיתה בגידולי החווה וסופה ברצפת המכירה בבתי המרקחת והשני הוא הגדלת הגמישות בכל חוליה. עם השלמת הרכישה, לראשונה נחזיק באופן ישיר בחוליות הייצור, האריזה, האחסון וההפצה ובכך תחזק החברה את אחיזתה בכל שלבי שרשרת הערך באופן עצמאי".
"רכישת המפעל מגדילה את הגמישות התפעולית ומקטינה את התלות במפעלים אשר מוחזקים בידי צדדים שלישיים. בנוסף, הבעלות על מפעל תסייע לנו לייצר מוצרים מורכבים תוך שמירה על סודיות מסחרית וכן להתמקד ביתר קלות במחקר ופיתוח של מוצרים ייחודיים כגון 'ניצן ספקטרום'. לאור הטלטלות והשינויים שעוברים על שוק הקנאביס נוצרו הזדמנויות רבות בחלקים שונים של שרשרת הערך. אל שיח, כחברה מובילה, בעלת איתנות פיננסית הגיעו ומגיעות הצעות שונות. רכישת המפעל, במחיר הנוכחי ובעת הזאת התאפשרה בין היתר הודות לגמישות הפיננסית וליכולת קבלת החלטות וביצוען באופן מהיר יחסית. עם רכישת המפעל, לשיח בעלות בכל שרשרת הערך, חוות גידול חוות ריבוי, מפעל, בית מסחר ורשת בתי מרקחת אשר מונה כיום 6 סניפים ושניים נוספים בהקמה. הסינרגיה והגמישות יסייעו לשיח לבצע את קפיצת המדרגה הבאה ולממש את תכניות הצמיחה", הוסיף שריד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה