השוק

רני צים ינפיק אג"ח ב-150 מיליון שקל? הפרטים המלאים נחשפים

חברת מרכזי הקניות בבעלות איש העסקים מתכננת סכום עתק כדי לפרוע חובות יקרים עם ערבויות אישיות. ההנפקה תבוצע באמצעות שותפות חדשה, כשהאג"ח יונפקו למשך חמש שנים עם ריבית שתיקבע במהלך ההנפקה. למרות שיפור בתוצאות התפעוליות, החברה מתמודדת עם ירידה חדה בתזרים המזומנים

מערכת ice | 
רני צים (צילום מאיר אדרי)
חברת רני צים מרכזי קניות, שנמצאת בשליטת רני צים (54%), המניבה נדל"ן מסחרי ומחזיקה ב-12 מרכזים מסחריים ברחבי הארץ, מתמודדת עם חוב פיננסי של 1.7 מיליארד שקל ומינוף של 71%. כדי להקל על מצבה הפיננסי, החברה מתכננת להנפיק אג"ח בהיקף של עד 150 מיליון שקל בבורסה לניירות ערך בתל אביב.
ההנפקה מתבצעת באמצעות שותפות חדשה בשם "שליטה בצים מרכזי קניות", שהוקמה ביוני 2024. השותפות תתפוס את מניות רני צים מרכזי קניות שהיו עד כה בבעלות צים באמצעות חברות פרטיות. החוב שיגויס באמצעות האג"ח ישמש לצורך פרעון הלוואות יקרות שהוצאו על ידי חברות פרטיות של צים, בהן ערב אישית, ושהמניות של החברה הציבורית שועבדו כבטוחה.
מתוך סכום הגיוס, 135 מיליון שקל מיועדים לפרעון חלקי של שש הלוואות, ששתיים מהן בעלות ריבית גבוהה של 13% ו-13.5%. יתרת הסכום, כ-15 מיליון שקל, תשמש לתזרים השוטף של החברה ולכיסוי הוצאות ההנפקה, המוערכות ב-4 מיליון שקל. האג"ח יונפקו למשך חמש שנים, כשקרן ההשקעה תשולם בשלוש פעימות: רבע לאחר שנתיים, רבע נוסף בתום ארבע שנים והשאר בסוף התקופה.
למרות שמרכזי הקניות של רני צים נמצאים בתפוסה מלאה וה-NOI (הכנסות תפעוליות נטו) ברבעון השני של השנה עלה ב-10%, תזרים המזומנים מפעילותה הריאלית ירד בצורה חדה. הסיבה העיקרית לכך היא עלייה משמעותית בהוצאות הריבית, שגרמה לירידה של 58% ב-FFO (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת) הרבעוני.
על פי הדיווח של אמיר פרגר בכלכליסט, החברה ציפתה כי פרויקטים חדשים ברהט, טמרה וים המלח, שצפויים להסתיים בשנת 2024, יסייעו להעלות את ה-NOI ל-92 מיליון שקל עד סוף השנה ו-194 מיליון שקל עד 2027. במקביל, צים שקלה לפני מספר חודשים רכישת מניות השליטה של החברה מהקופה הציבורית בתמורה ל-250 מיליון שקל, אך נוכח ביקורת שוק, החליטה לסגת מהמהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה