משפט

מענק או הלוואה? הבלבול שגרם לחוב של מיליון שקל אחרי 30 שנה

ההסתדרות הציונית העולמית הגישה לאחרונה תביעה במיליון שקל נגד חקלאי ישראלי לו העניקה הלוואה על סך של כ-230 אלף שקל, שלא חזרה עד היום. אחרי 30 שנה, הסיפור הגיע עד לבית המשפט. כך הסתיים הסכסוך
מערכת ice |  1
חובות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ההסתדרות הציונית העולמית הגישה לאחרונה תביעה בסכומי עתק לבית המשפט השלום בנצרת נגד חקלאי ישראלי, בטענה כי הוא חייב לה לא פחות ממיליון שקל, זאת עבור חוב שהצטבר מלפני 30 שנה.
על פי הדיווח אתמול (חמישי) ב"וואלה", ההסתדרות הציונית העולמית טוענת כי היא העבירה לאותו חקלאי מושבניק מבקעת הירדן 12 הלוואות, בין השנים 1994 ועד 1998, בסך של כ-230 אלף שקל, זאת עבור למימון אמצעי ייצור לחממות שהקים.
בהסתדרות טענו כי ההלוואה ניתנה לעשר שנים, וכי הוא אמור היה להשיב אותה אירי עשר שנים במנות רבעוניות ועם ריבית על הקרן. לטענתם, בגלל שהוא לא עמד בהלוואה, הרי שלא מדובר במענק חלקי, ועל כן הגישו את תביעת העתק על סך של מיליון שקל. 
אותו חקלאי טוען כי כלל לא קיבל מכתבי התראה וכי חל על הנושא חוק התיישנות, שכן מדובר על מקרה שאירע לפני 30 שנה. לטענתם, בגלל שמדובר בכספים שניתנו בשנות ה-90, ההסתדרות יכולה הייתה לדרוש את הכסף רק אחרי 7 שנים, ולא 30 שנה כפי שעושים עכשיו. 

בסופו של דבר, שני הצדדים הגיעו להסדר ביניהם, בו קבעו כי הוא ישלם להסתדרות הציונית פיצויים על סך של כ-160 אלף שקל, בתו 30 ימים מהרגע שהפשרה נחתמת בין שני הצדדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם ב. לאומי צריך לתבוע את האוצר שלווה כספים ולא החזיר (ל"ת)
    דנית 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור