השוק

איזו חברת מדיה הפסידה כמעט 10 מיליארד דולר ברבעון?

דיסני לא לבד. שלושים שנה אחרי שנחתם לראשונה, קבוצת וורנר ברוס דיסקברי מאבדת את החוזה לשידור משחקי ה-NBA ומדווחת על אובדן ערך עצום של 9.1 מיליארד דולר. המניה נחתכה כמעט בחצי בשנה האחרונה
מערכת ice | 
האחים וורנר, דיסקברי ופאראמונט במיזוג (צילום shutterstock)
אחרי הדוח המעורב של דיסני, שהרוויחה בסטרימינג אבל קיצצה את השקעותיה בטלוויזיה, גם ענקית התוכן וורנר ברוס דיסקברי מציגה דוח רבעוני מאכזב.
בחודש שעבר איבדה קבוצת וורנר ברוס דיסקברי את אחד הנכסים החשובים ביותר שלה, כשה-NBA הודיעה שתעביר את הסכם השידור שלה בשווי 77 מיליארד דולר לידי אמזון פריים וידאו, דיסני ו-NBC כבר החל מהעונה הקרובה של 2024-2025. שיתוף הפעולה של NBA עם רשת TNT שבבעלות וורנר ברוס דיסקברי עמד בתוקפו שלושים שנה והיה אחד ממנועי ההכנסה הגדולים של קבוצת המדיה. לפני שבועיים הגישה וורנר ברוס דיסקברי תביעה כנגד הליגה, בדרישה לאסור עליה להעביר את החוזה.
ענקית המדיה דיווחה על הכנסות כוללות של 9.71 מיליארד דולר לעומת תחזית בלומברג שעמדה של 10.12 מיליארד וירידה של 6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד שעמד על 10.36 מיליארד. החברה דיווחה גם על  רווח תפעולי תזרימי מתואם של 1.8 מיליארד דולר, ירידה של 16% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. תזרים המזומנים החופשי מסתכם ב-976 מיליון דולר, ירידה של 43% ביחס לשנה שעברה. החברה מחזיקה חוב ברוטו של 41.4 מיליארד דולר.
וורנר ברוס דיסקברי חשפה הפסד נטו של 9.99 מיליארד דולר, מתוכם הפחתת ערך של נכס בלתי מוחשי במזומן בגובה 9.1 מיליארד דולר לגבי ערכן של רשתות הטלוויזיה שלה. בחברה נימקו כי הפחתת הערך נבעה מההבדל בין שווי השוק שלה לערך הספרים, ירידה בפרסום הליניארי ו"אי ודאות הקשורה לחידוש זכויות שידור שותפים וספורט", כשהכוונה כנראה בעיקר לאובדן החוזה עם ה-NBA. לדברי סמנכ"ל הכספים של החברה "אין גורם אחד שהביא לכך, זו הערכה מחודשת מלאה".

בסוף הרבעון השני יש בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים של 4.497 מיליארד דולר לעומת 5.019 מיליארד דולר בסוף הרבעון הקודם. 
נקודת אור ברבעון היו עסקי הסטרימינג  של החברה, שרשמו זינוק של 3.6 מיליון מנויים לשירות הזרמת התוכן Max עם השקת העונה השנייה של "בית הדרקון", לעומת תחזית בלומברג שעמדה על 1.89 מיליון ו-1.8 מיליון מנויים שנוספו ברבעון השני של 2023. ההכנסות מפרסום מסטרימינג עלו ל-240 מיליון דולר תוך שהן עוקפות את תחזית בלומברג של 191 מיליון דולר, לעומת 121 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. חטיבת הסטרימינג רשמה רווח ברבעון הקודם, אולם כעת דיווחה על הפסד של 107 מיליון דולר.
“אנו מאמינים שיש פוטנציאל עצום הן בעסקי הזרמת התוכן והן בעסקי האולפנים...יש לנו תוכנית חזקה שתומכת בכך", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה. אך הוסיף כי אינו יכול “לחזות באופן מושלם” מתי מאמצי השיקום של החברה יניבו תוצאות.
האם זה סוף עידן הטלוויזיה כמו שהכרנו?
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה