השוק

אנרג'יקס סוגרת רבעון מוצלח עם הכנסות בגובה 218 מיליון שקל

התנופה נמשכת: אנרג'יקס, אחת החברות המצליחות בשוק האנרגיה המתחדשת, מסכמת את הרבעון השני של השנה עם עלייה של עשרות אחוזים בכל הפרמטרים התפעוליים והתקדמות בפרויקטים שלה בישראל וברחבי העולם
מערכת ice |  4
אנרגיה מתחדשת (צילום freepik)
אנרג'יקס, הפעולת בתחום האנרגיה המתחדשת ומפעילה פרויקטים בישראל וברחבי העולם, מסכמת את הרבעון השני של שנת 2024 ומציגה צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים ורוח גבית לגידול מואץ בפעילות בארה"ב ובאירופה.
ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-218 מיליון שקל, צמיחה של כ-35% לעומת כ-161 מיליון שקל ברבעון המקביל. הצמיחה נבעה מגידול בצבר הפרויקטים בהפעלה מסחרית וגידול בהכנסות ממתקנים קיימים. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם לכ-156 מיליון שקל, צמיחה של כ-34% לעומת כ-116 מיליון שקל במהלך התקופה המקבילה אשתקד. 
בעקבות הפעילות המוצלחת של אנרג'יקס במהלך המחצית הראשונה של השנה, החברה מעריכה שהיא תעמוד בתחזית ההכנסות שהציבה לעצמה. בהמשך לכך, החברה מדווחת על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של כ-55 מיליון שקל, אשר יועבר למשקיעים במהלך חודש ספטמבר.
אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס מסר: "אנו מסכמים רבעון נוסף עם תוצאות חזקות והמשך עשיה מרובה בכל הטריטוריות, אשר צפויה לתמוך בצמיחה והתפתחות החברה בשנים הקרובות. השוק האמריקאי אשר מהווה את מנוע הצמיחה העיקרי שלנו בשנים הקרובות, נמצא בנקודת זמן היסטורית מבחינת הגידול בביקוש לחשמל אשר יסופק בעיקר מאנרגיות מתחדשות. אנו ממשיכים בתנופת ההקמה ולאחרונה חתמנו על הסכם ייחודי עם חברה גלובלית מובילה, המבטיח לנו הסכמים למכירת חשמל והעמדת השקעת שותף מס לפרויקטים בהיקף של לפחות 1.5GWp".
לוינגר, המשיך ואמר: "הסכם זה מחזק את מעמדה של אנרג'יקס כשחקן מוביל ברשת PJM ואנו מאמינים ששיתוף הפעולה יהווה קפיצת מדרגה משמעותית להמשך צמיחתה המואצת של החברה בארה"ב ובכלל. בנוסף, אנו ממשיכים להגדיל את הצבר שלנו בכל הטריטוריות עם דגש על פתרונות אגירה. בארה"ב אנו נמצאים ערב חתימה לרכישת צבר פרויקטים בהיקף של כ-MWp 850 ו-GWh 1 אגירה בארה"ב ומנהלים בימים אלו מספר משאים ומתנים לרכישת פרויקטים נוספים".
לוינגר, התייחס גם לפעילות החברה בפולין וציין כי: "בפולין, פעולות הממשלה החדשה מתחילות לבוא לידי ביטוי ולאחר שנים של קיפאון קיבלנו אישורי חיבור בהיקפים מהותיים והכפלנו את צבר ייזום האגירה שלנו. אנו מאמינים מאוד בשוק האנרגיות המתחדשות בפולין וצופים כי יהווה חלק מהותי מהצמיחה שלנו בשנים הקרובות".
לאחר מכן לוינגר, סיכם את דבריו: "בישראל, לאחר עבודה מקיפה שנעשתה לבדיקת שילוב פתרונות אגירה בפרויקטים קיימים, הגדלנו משמעותית את צבר הייזום שלנו בתחום האגירה. כל זאת במקביל לעסקאות מימון בסכומים משמעותיים המצויות בשלבים שונים בכל 3 הטריטוריות וצפויות לשמש פלטפורמה למימון המשך צמיחתה של החברה. בנוסף לפעילות הייזום הענפה, החברה נמצאת בעיצומן של עבודות להקמה של פרויקטים סולארים בהספק של 431MWp ופרויקטי אגירה בהיקף של כ-312MWh  אשר צפויים להגיע להפעלה מסחרית בשנה הקרובה. כמו כן, עד סוף השנה נתחיל הקמה של פרוקיטים נוספים בהספק של MWp236+MWh48 אגירה. אנו מסכמים רבעון נוסף של עשייה המחזקת את מעמדה המוביל של אנרג'יקס בשווקי האנרגיות המתחדשות בכל הטריטוריות בהן היא פעילה ומוסיפים רובד נוסף לפלטפורמת הצמיחה של החברה לשנים הבאות."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי שאני הייתי מוצלחת ככה
    רונלי עליבות 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אך לעולם לא אהיה.. אין לי מח בשביל כלום לכן אני לא עושה כלום עם עצמי
    סגור
  • את כמו מנייה שכל הזמן צונחת
    רונלי בירידה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    את כל הזמן טוענת שאת תנועתית ותזזיתית. זה הרי ברור שאת משקרת לכולם וגם לעצמך. אם תמשיכי לשקר ככה את לא תעשי כלום עם החיים שלך ואז לא יצא ממך שום דבר!
    סגור
  • 1.
    הלוואי שאני הייתי מוצלחת ככה
    רונלי העלובה 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אך לעולם לא אהיה.. אין לי מח בשביל כלום לכן אני לא עושה כלום עם עצמי
    סגור
  • אינך יכולה להיות מוצלחת אם לא תעשי כלום
    בת 30 זה לא צחוק 09/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את לא יכולה לשבת כל היום ולא לעשות שום דבר! אילו מן חיים את חיה? מה יהיה איתך בעתיד?
    סגור