השוק

נתן חץ מזהיר: הכנסות אנרג'יקס יחתכו ב-200 מיליון שקל

החקיקה החדשה בפולין מכה ללא רחם בחברות האנרגיה המתחדשת ולאחר שורה של הכחשות מזהירה אנרג'יקס שההכנסות של החברה יחתכו בלא פחות מ-200 מיליון שקל כבר בשנה הבאה
ניצן כהן | 
עליה באנרגיה ירוקה (צילום freepik edit ice)
אנרג'יקס אחת החברות הישראליות הגדולות בתחום האנרגיה המתחדשת מזהירה הבוקר שבשל החקיקה החדשה בפולין, יחתכו ההכנסות שלה בלא פחות מ-200 מיליון שקל כבר בשנת 2023. המניה קורסת בבורסה ביותר מ-7%.
נזכיר כי בשל משבר האנרגיה באירופה, משבר שהולך ומחריף הרי שממשלת פולין הודיעה כי היא מטיל מחיר מקסימום שחברות שמייצרות אנרגיה ממקורות מתחדשים יכולות לגבות. המשמעות היא הרת גורל עבור החברות הללו שהיו אמורות להיות הנהנות המרכזיות מהמשבר הזה.

באופן עקרוני כל החברות הישראליות שפועלות בפולין אמור בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות דוברים ומקרובים כי לא תהיה השפעה מהותית על הביצועים שלהן בעיקר בשל העובדה כי רובן רכשו גידורים אבל לגידורים האלה יש "פג תוקף" ומכאן נולדה תהיה מה יקרה ביום שהגידורים האלה יבואו לקיצן.
אנרג'יקס היא הראשונה שביצעה את החישובים המתבקשים והגיעה למסקנה שההשפעה על ההכנסות שלה תהיה של 200 מיליון שקל.
כאן מקום להזכיר תש"י מעוניינת להנפיק את זאפירוס, חברת הבת שעובקת בייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת בפולין. גורמים המעורים בפרטי ההנפקה אמרו לא מזמן ל-ice כי החברה לא תושפע באופן משמעותי מהחקיקה החדשה בפולין אבל הגורמים לא ידעו עד הסוף להעריך מה כן תהיה ההשפעה, גם אם היא מינורית. אבל הדיווח של אנרג'יקס מכניס את כולם היום לפרופורציות הנכונות.
אנרג'יס היא אחת מהחברות הישראליות הגדולות בתחום ייצור החשמל מאנרגיה מתחזדשת. השליטה בחברה נמצאת בידי איש העסקים נתן חץ שמחזיק כ-50% בה באמצעות אלוני חץ. 13% מהחברה נמצא בבעלות עמיתי הגמל והפנסיה של מגדל ואלטשולר שחם (כ-4%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה