השוק

בזק ממשיכה לצמצם את החוב; תחלק דיווידנד של 400 מיליון שקל

בזק סיימה את הרבעון השני של השנה עם חוב של 5 מיליארד שקל; החברה צמצמה את מצבת החובות שלה ב-400 מיליון שקל לעומתך היקפי החוב בתקופה המקבילה אשתקד; החברה תחלק דיווידנד משמעותי של 407 מיליון שקל
ניצן כהן | 
ניר דוד מנכ"ל בזק (צילום אלעד גוטמן, shutterstock)
בזק סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של 2.2 מיליארד שקל, ירידה קלה של כ-5% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-445 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 506 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-287 מיליון שקל לעומת 343 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כמה מספרים מרשימים של בזק שיש לשים אליהם לב. המספר הראשון הוא תזרים המזומנים החופשי של החברה שממשיך להיות גבוה והוא הסתכם ברבעון השני של השנה ב-178 מיליון שקל לעומת 238 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכם תזרים המזומנים של החברה ב-646 מיליון שקל לעומת כ-550 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב הוא החוב הפיננסי של החברה שממשיך לרדת בקצב מרשים וכעת החוב הפיננסי של בזק עומד על כ-5 מיליארד שקל לעומת 5.4 מיליארד שקל בתום הרבעון השני של 2023 וזה נתון מרשים.
בבזק אומרים שהירידה בהכנסות מיוחסת לסיום פרויקטי תשתיות של בזק קווי והירידה בהכנסות של פלאפון משירותי נדידה, ירידה שנובעת מהמלחמה ומהעובדה שאנשים טסים פחות לחו"ל ותיירים כמעט לא מגיעים לישראל.
ניר דוד, מנכ"ל בזק אמר: "בתקופה זו, החברה המשיכה בהרחבת רשת הסיבים האופטיים והגדילה את מספר הלקוחות המחוברים לרשת. גידול של כ-270 אלף לקוחות חדשים בתשתית הסיבים, בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה, מצביע על האמון הרב שהלקוחות נותנים בשירותינו. חיבור הלקוחות לסיבים הביא גם לעלייה בהכנסה הממוצעת מלקוח. בזק ממשיכה לחבר את תושבי ישראל לשירותי אינטרנט מהירים ואיכותיים בכל רחבי הארץ, דבר שמחזק את מעמדה כמובילת שוק.
"בנוסף, החברה מציגה עלייה בתזרים החופשי של 12.1% במחצית הראשונה של השנה, שהגיע לכ-641 מיליון שקל, מה שמעיד על יציבותה הפיננסית. הפעילות הקווית של בזק חיזקה את מעמדה כמובילת שירותי האינטרנט בישראל, עם גידול של כ-3.2% בהכנסות אינטרנט במחצית הראשונה של השנה.
"בזק תמשיך במימוש תוכניות העבודה שלה, הכוללות המשך הרחבת רשת הסיבים, השקעה בטכנולוגיות חדשות ושיפור מתמיד של חוויית הלקוח. החברה תמשיך להוביל את שוק התקשורת בישראל באמצעות חדשנות, מצוינות בשירות והקפדה על איכות, לצד התייעלות ומצוינות תפעולית".
טובי פישביין, CFO קבוצת בזק, "התזרים החופשי של הקבוצה נשאר איתן ובמחצית הראשונה של השנה עלה בכ-11% לכ-646 מיליון שקל וב-12 החודשים האחרונים הסתכם לכ-1.4 מיליארד שקל. תזרים זה מאפשר לנו להמשיך ולחזק את היציבות הפיננסית של הקבוצה באמצעות הקטנת החוב הפיננסי.
"נכון לסוף הרבעון השני החוב הפיננסי נטו עמד על כ-5 מיליארד שקל, ירידה של כ-400 מיליון שקל בהשוואה לסוף הרבעון המקביל. הקבוצה שמה לה למטרה לשמור על דירוג אשראי גבוה בקבוצת AA, להמשיך בהשקעות גבוהות עד לסיום פרויקט הסיבים בשנה הבאה ולהמשיך בחלוקת דיבידנדים לבעלי מניות, המשקפים כיום תשואה של כ-7% במונחים שנתיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה