השוק

ענקית ההפקות מכריזה על פשיטת רגל: ניהול רשלני הביא להתרסקות

סיפורה של גיינקס מדגיש את האתגרים העומדים בפני חברות אנימה יפניות, גם כאלו שזכו להצלחה בינלאומית. מצבה העסקי של החברה החל להידרדר סביב שנת 2012, בעקבות ניהול רשלני מצד ההנהלה. כתוצאה מכך, החברה איבדה את יכולות הפקת האנימה שלה לאחר עזיבה המונית של צוות היוצרים המוכשר שלה
מערכת ice |  1
כלכלה (צילום shutterstock)
חברת גיינקס, שזכתה לתהילה עולמית בזכות סדרת האנימה המצליחה "נאון ג'נסיס אוונגליון", הודיעה ביום שישי כי הגישה בקשה לפשיטת רגל בבית המשפט המחוזי בטוקיו ב-29 במאי.
החברה, שנוסדה בשנת 1984, עמדה מאחורי יצירות אנימה מצליחות נוספות, ביניהן סדרת אוונגליון של הבמאי הידאקי אנו ו"נדיה: סוד הים הכחול". אולם, מצבה העסקי של החברה החל להידרדר סביב שנת 2012, בעקבות ניהול רשלני מצד ההנהלה. כתוצאה מכך, החברה איבדה את יכולות הפקת האנימה שלה לאחר עזיבה המונית של צוות היוצרים המוכשר שלה.

המכה הקשה הנוספת הגיעה בשנת 2019, כאשר המנהל הכללי של החברה נעצר בחשד להתעללות מינית בקטינה. למרות ניסיונות שיקום בתמיכת חברת חארה, המחזיקה כיום בזכויות על סדרת אוונגליון ובראשה עומד הידאקי אנו, גיינקס נתבעה בחודש מאי על חובות שלא שולמו והגיעה למסקנה כי אין ביכולתה להמשיך בפעילותה העסקית.
בהודעה שפרסמה באתר האינטרנט שלה, הביעה גיינקס צער עמוק בפני המעריצים, לצד הכרת תודה עמוקה על תמיכתם לאורך 40 השנים האחרונות. על פי חברת המחקר הפיננסי טייקוקו דאטאבנק, סך החובות שהותירה החברה אינו ידוע בשלב זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעניין את התהת (ל"ת)
    צימי 08/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור